شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سوریه#آمریکا#عراق#خاک عراق#جمعه#منابع

انتقال مخفیانه داعشی‌ها از اردوگاه مرزی سوریه به خاک عراق

انتقال مخفیانه داعشی‌ها از اردوگاه مرزی سوریه به خاک عراق

منابع خبری روز جمعه از انتقال محفیانه داعشی‌ها از اردوگاه مرزی سوریه به خاک عراق با همدستی آمریکا خبر دادند.

به گزارش مشرق از تارنمای المعلومه عراق، منابع آگاه به این پایگاه خبری عراقی گفتند که طی روزهای گذشته به طور بی سابقه‌ای تعداد خانواده‌های داعشی منتقل شده از سوریه به عراق افزایش یافته است.

بر اساس این گزارش، خانواده سرکرده‌های بسیار خطرناک داعش با همدستی نیروهای آمریکایی به اردوگاه الجدعه در موصل منتقل شدند.

این منابع افزودند، دولت مرکزی عراق با فشار آمریکا به صورت مخفیانه با پذیرش شمار دیگری از خانواده داعشی‌ها از اردوگاه الهول به خاک این کشور موافقت کرده است.

این گزارش می‌افزاید، انتقال داعشی‌ها و شماری از زنان داعشی به خاک عراق که بسیاری از آنها تحت پیگرد قضایی هستند با هدف برهم زدن امنیت و ثبات عراق انجام گرفته است.

یک مسؤول محلی در استان الأنبار نسبت به پیامدهای میزبانی عناصر داعش در مناطق آزاد شده از اشغال این گروه تروریستی هشدار داد و حضور آنها را در این استان مانند بمب ساعتی دانسته است.

انتقال خانواده‌های داعشی عراقی از الهول سوریه به جنوب موصل با اعتراضات و نارضایتی‌هایی همراه بوده و برخی از انتقال این خانواده‌ها و فعال شدن مجدد داعش در کشور ابراز نگرانی کرده‌اند.

آمریکا در برهه اخیر علاقه مندی شدیدی برای بازگرداندن خانواده‌های داعشی از اردوگاه الهول به عراق نشان داده و در مقابل صاحب نظران بازگشت این خانواده‌های داعشی را به مثابه تولد نسل دوم داعش در عراق دانسته‌اند.

منبع: ایرنا