شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ارتش#ارتش آلمان#مهاجران#مقامات

نشریه اشپیگل:

شماری از نیروهای ذخیره ارتش آلمان به دسیسه قتل مهاجران متهم شدند

شماری از نیروهای ذخیره ارتش آلمان به دسیسه قتل مهاجران متهم شدند

مقامات قضائی آلمان تحقیق درباره اتهام‌های مطرح شده علیه گروهی از نیروهای ذخیره ارتش این کشور در مورد طرح ریزی نقشه قتل مهاجران را آغاز کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، مجله اشپیگل چاپ آلمان روز جمعه گزارش داد که مقامات این کشور تحقیق در مورد اتهام‌هایی را آغاز کردند که مدعی است گروهی از نیروهای ذخیره ارتش آلمان در حال طرح ریزی نقشه‌ای برای کشتار مهاجران بودند.

دفتر دادستان عمومی در شهر شمالی «لوئنبرگ» این گمانه را مطرح می‌کند که گروه ورزشی ارتش متشکل از نیروهای چترباز و ذخیره از ایالت ساکسونی سفلی خواهان قتل مهاجران بودند.

دفتر دادستان عمومی شهر لوئنبرگ در حال انجام تحقیق و بازجویی از نه مظنون ۳۷ تا ۵۳ ساله به اتهام پیوستن یا فرماندهی یک گروه مسلح هستند.

یک سخنگوی دفتر دادستان عمومی شهر لوئنبرگ به نشریه اشپیگل گفت که «این گمانه اولیه وجود دارد که بیگانه هراسی انگیزه اصلی اقدام این افراد بوده است».

ماه میلادی گذشته نیز بازپرسان پرونده با ورود به هشت ملک در چندین ایالت آلمان از جمله ساکسونی سفلی، راین- وستفالی شمالی و برلین، تسلیحات و مهمات و اسنادی را توقیف کردند که نشاندهنده تمایلات راست افراطی در بخشی از گروه نیروهای ذخیره ارتش آلمان بود.

یک سخنگوی وزیر خارجه آلمان اعلام کرد که این وزارتخانه در حال پیگیری مسیری تغییر ناپذیر در مورد مسأله افراگرایی حزب راست است. وی در ادامه افزود که دولت آلمان در حال بررسی هر مورد به طور مجزا و با سرعت بالاست زیرا افراط گرایان هیچ جایی در نیروهای مسلح آلمان یا این وزارتخانه ندارند».

گفتنی است که دستگاه نظامی و انتظامی آلمان در سالهای گذشته با یک سری رویدادهای راست گرایانه افراطی مواجه شده است. در ژانویه ۲۰۲۰، نهاد اطلاعاتی ارتش آلمان گزارش داد که حدود ۶۰۰ افراط گرایی راستگرا در ارتش این کشور حضور دارند.

این نهاد اعلام کرد که یگان زبده ضدترور ارتش با ۲۰ عضو مظنون به حمایت از ایدئولوژی راست افراطی، این موضوع را یک مشکل اساسی می‌داند.