شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#انگلیس#بیمار

پزشکان عمومی انگلیس بیمار حضوری نمی‌پذیرند

پزشکان عمومی انگلیس بیمار حضوری نمی‌پذیرند

تازه‌ترین داده‌های آماری در انگلیس نشان می‌دهد که با وجود کاهش عمده محدودیت‌های کرونایی در این کشور، پزشکان عمومی همچنان از ملاقات رو در رو با بیماران بیم دارند و طفره می‌روند.

به گزارش مشرق، تحقیقات بی‌بی‌سی از داده‌های سازمان خدمات بهداشت ملی انگلیس نشان می‌دهد که یک ماه پس از رفع محدودیت‌های کرونایی در این کشور، فقط ۵۸ درصد بیماران در سراسر انگلیس موفق به ملاقات با پزشک عمومی شده‌اند و مابقی از طریق تلفن ویزیت می‌شوند.

دولت انگلیس در اواخر تیرماه گذشته بخش عمده مقررات قرنطینه عمومی و پیشگیری از کرونا را رفع و اعلام کرد که الزامی به پوشیدن ماسک، رعایت فاصله‌گذاری‌ اجتماعی در فضاهای عمومی و ضرورت دورکاری وجود ندارد.

اما پزشکان عمومی انگلیس همچنان در چارچوب شرایط ویژه کرونا فعالیت می‌کنند. آن‌ها از زمان شیوع کرونا بیشتر خدمات خود را به صورت از راه دور و تلفنی منتقل کردند.

ارائه این قبیل خدمات در گذشته محدود به موارد خاص و افرادی بود که از بیماری‌های خاص رنج می‌بردند. طبق آمارها حدود ۸۰ درصد بیماران پیش از همه‌گیری شیوع کرونا به صورت رو در رو با پزشک ملاقات می‌کردند.

دی ماه گذشته این میزان به ۵۴ درصد رسید و با وجود کاهش محدودیت‌های اجتماعی و واکسینه شدن اکثر افراد جامعه دربرابر کرونا، اثری در بهبودی این وضع دیده نمی‌شود.

پزشکان عمومی که حقوق خود را از سازمان خدمات بهداشت ملی و جیب مالیات دهندگان انگلیسی دریافت می‌کنند،  این مساله را به افزایش آمار بیماران و کمبود نیرو نسبت می‌دهند اما منتقدان، این پرسش را مطرح می‌کنند که چرا ملاقات با پزشک خصوصی، دندان‌پزشک یا به طور کلی خدمات خصوصی درمانی به صورت رو در رو امکان‌پذیر است؟

دولت و سازمان خدمات بهداشت ملی انگلیس تاکید دارند که با برداشته شدن محدودیت‌های کرونایی، پزشکان عمومی هم باید برای رسیدگی به امور بیماران به روال سابقه بازگردند و نوبت‌های رو در رو تعیین کنند. آنها می‌گویند که حقوق پزشکان، برای ارائه خدمات رو در رو و نه مجازی تعیین شده است.

مارتین مارشال رئیس یک نهاد صنفی پزشکان عمومی انگلیس ادعا کرده است که تمایل برای تعیین نوبت رو در رو وجود دارد اما پزشک به میزان کافی نیست. به گفته وی شمار پزشکان عمومی تمام وقت طی پنج سال گذشته ۷ درصد افت کرده است.

با این حال، بروز این چالش، بیماران را به اورژانس بیمارستان‌ها هدایت کرده و فشار روی این بخش از خدمات درمانی را افزایش داده است به گونه‌ای که بخش اورژانس و خدمات آمبولانس انگلیس در تابستان گذشته با مراجعه بی‌سابقه بیماران مواجه بود.

منبع: ایرنا