شهر خبر

سه طرح گردشگری ملایر با 31 میلیارد تومان اعتبار به بهره برداری رسید

ایرنا/ براساس آخرین اخبار منتشر شده، سه طرح گردشگری ملایر با 31 میلیارد تومان اعتبار به بهره برداری رسید.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان در آئین افتتاح طرح های گردشگری شهرستان ملایر اظهار داشت: 2 طرح گردشگری در قالب گردشگری کشاورزی در ملایر به بهره برداری رسید که نوع جدیدی از گردشگری در این شهرستان و استان اتفاق افتاد.

علی مالمیر افزود: ملایر با توجه به استعدادهای خوبی که در حوزه کشاورزی و برند انگور دارد، بدون شک شکل گیری گردشگری کشاورزی در این شهرستان می تواند در جذب و افزایش ماندگاری گردشگران اثرگذاری بالایی داشته باشد.

وی با بیان اینکه یکی از این طرح های کشاورزی گردشگری از نظر پژوهشی می تواند مورد توجه گردشگران قرار گیرد، ادامه داد: 30 میلیارد تومان اعتبار برای ایجاد 2 طرح گردشگری کشاورزی سرمایه گذاری شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان بیان کرد: طرح سوم سفره خانه سنتی بود که با اعتبار هشت میلیارد تومان توسط بخش خصوصی و با استفاده از یکی از بناهای قدیمی و تاریخی شهر احداث شد.

مالمیر با بیان اینکه مشکل طرح هتل آپارتمان حیدری جنب تالار بهارستان نیز بررسی و تصمیمات لازم اتخاذ شد، ادامه داد: در مجموع با افتتاح این سه طرح برای 78 نفر اشتغال مستقیم و غیرمستقیم ایجاد شد.

وی ابراز امیدواری کرد: با مهار بیماری کرونا، گردشگری به مدار اصلی خود برگردد و شاهد رشد بیشتر ورود گردشگران به استان همدان باشیم.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر نیز گفت: باغ گردشگری دکتر جلیلی به مساحت 140 هزار مترمربع و حجم سرمایه گذاری 15 میلیارد تومان با اشتغالزایی مستقیم پنج نفر و غیرمستقیم 10 نفر به بهره برداری رسید.

ابراهیم جلیلی افزود: دومین طرح گردشگری کشاورزی مربوط به باغ گردشگری زمرد غفاری به مساحت 230 هزار مترمربع و حجم سرمایه گذاری 15 میلیارد تومان است که با افتتاح آن برای 15 نفر به صورت مستقیم و 30 نفر غیرمستقیم اشتغال ایجاد شده است.

وی بیان کرد: طرح سفره خانه سنتی سلیمانی نیز در زمینی به مساحت 430 مترمربع با حجم سرمایه گذاری هشت میلیارد تومان به بهره برداری رسید که برای 6 نفر اشتغال مستقیم و برای 12 نفر اشتغال غیرمستقیم ایجاد شده است.

سه طرح گردشگری ملایر با 31 میلیارد تومان اعتبار به بهره برداری رسید