شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مازندران#سرمایه گذاری

حدود یک هزار و 300 میلیارد ریال در گردشگری مازندران سرمایه گذاری شد

ایرنا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، حدود یک هزار و 300 میلیارد ریال در گردشگری مازندران سرمایه گذاری شد.

این حجم سرمایه گذاری در استان شامل 23 پروژه اقامتی، پذیرایی و مجموعه بومگردی است که با بهره برداری از آنها ظرفیت اقامتی و اشتغال در بخش گردشگری مازندران به شکل محسوسی افزایش خواهد یافت.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران با بیان اینکه در حال حاضر 214 پروژه با حجم سرمایه گذاری بیش از 186 هزار میلیارد ریال در نقاط مختلف مازندران در حال ساخت است، تصریح کرد: با افتتاح این پروژه ها پیش بینی می شود 14 هزار و 929 فرصت شغلی جدید ایجاد و 15 هزار و 186 تخت به ظرفیت اقامتی استان اضافه شود.

فرزانه درباره تعداد اقامت گردشگران در مازندران طی سال گذشته گفت: پارسال 18 میلیون و 324 هزار و 240 نفر گردشگر داخلی با میانگین 4 شب و 5 روز در مازندران اقامت کردند. در سال جاری هم تاکنون اقامت بیش از 4 میلیون گردشگر در استان به ثبت رسیده است.

مدیرکل میراث فرهنگی مازندران از صدور 72 گواهینامه استانداردسازی تأسیسات گردشگری طی یک سال گذشته خبر داد و گفت: 147 پرونده برای دریافت گواهینامه استاندارد آماده طرح در کمیسیون درجه بندی است.

وی خاطرنشان کرد: از سال گذشته تا کنون 77 موافقت اصولی با حجم سرمایه گذاری بیش از 49 هزار میلیارد ریال صادر شده که در صورت صدور مجوز نهایی و بهره برداری این پروژه ها 4 هزار و 44 فرصت شغلی در منطقه ایجاد خواهد شد.

فرزانه صدور مجوز ایجاد یک مجموعه بومگردی، واحد پذیرایی، متل، هتل آپارتمان و دو مجتمع تفریحی و توریستی را از دیگر برنامه های یک سال اخیر سرمایه گذاری در حوزه گردشگری برشمرد و افزود: برای این پروژه ها یک هزار و 341 میلیارد ریال سرمایه گذاری شده که با بهره برداری از آنها برای 205 نفر شغل ایجاد خواهد شد.

به گفته وی در حال حاضر 5 هزار و 536 تأسیسات گردشگری اعم از هتل، متل، هتل آپارتمان، مهمان پذیر، اقامتگاه بومگردی، مجتمع گردشگری، خانه مسافر، رستوران بین راهی، مراکز گردشگری سلامت، دفاتر خدمات مسافرتی، مراکز گردشگری تفریحی و سایر تأسیسات ساحلی و کمپینگ در مازندران فعال هستند که بیشترین آسیب اقتصادی ناشی از کرونا را متحمل شدند.

مدیرکل مازندران با اشاره به پرداخت 343 میلیارد ریال تسهیلات خسارت ناشی از کرونا تصریح کرد: این تسهیلات به 715 مجموعه تأسیسات گردشگری متقاضی که در مجموع یک هزار و 898 نفر در آن مشغول به کارند، پرداخت شده است.

حدود یک هزار و 300 میلیارد ریال در گردشگری مازندران سرمایه گذاری شد