شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#اتحادیه اروپا#انگلیس#اروپایی#پاسپورت

شهروندان اروپایی برای ورود به انگلیس باید ویزای رسمی ارائه دهند


شهروندان اروپایی برای ورود به انگلیس باید ویزای رسمی ارائه دهند

از امروز (جمعه) و با سپری شدن دوران گذار پسابرگزیت شهروندان اتحادیه اروپا باید برای سفر به انگلیس پاسپورت رسمی تهیه کنند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از "دویچه وله" آلمان، شهروندان اروپایی از امروز ( جمعه) برای سفر به انگلیس باید پاسپورت همراه داشته باشند.

از زمان اجرا شدن برگزیت تا کنون که اصطلاحا به آن دوره گذار می‌گفتند تنها ارائه کارت شناسایی برای ورود به بریتانیا کافی بود، اما با سپری شدن این دوره در فرودگاه‌ها و محل‌های ورود مسافران از طریق دریا کنترل‌های شدیدتری اعمال می‌شود.

بنا بر توافقات صورت گرفته میان اتحادیه اروپا و بریتانیا این اقدامات شامل شهروندان اتحادیه اروپا که محل سکونت‌ آن ها بریتانیاست نمی‌شود. اروپاییانی که اجازه اقامت در بریتانیا را دارند می‌توانند همچنان با ارائه کارت شناسایی به این کشور سفر کنند.

سازمان‌های مدنی و نهاد‌های دفاع از حقوق شهروندان تا کنون بارها از مسئولان بریتانیا خواسته‌اند که برگه‌‌ یا کارت‌های مکتوب واقعی و نه دیجیتالی برای شهروندان خارجی مقیم صادر کنند تا دردسرها در گذرگاه‌های مرزی کاهش یابد.

انگلیس اخیرا شهروندان اروپایی که بعد از برگزیت دیگر اجازه اقامت در این کشور را ندارند به اخراج تهدید کرده است.

"کوین فاستر"، وزیر مهاجرت انگلیس در این باره گفته است: کسی که در این شرایط در انگلیس بماند غیر قانونی است.

وی افزود: ما انتظار داریم که مردم داوطلبانه این کشور را ترک کنند و اگر این اتفاق نیفتد نهادهای مهاجرتی تلاش می کنند اخراج آن ها را اجرایی کنند.

یکی از وعده های برگزیتی و کلیدی "بوریس جانسون"، نخست وزیر انگلیس این بود که به آزادی تردد با اتحادیه اروپا پایان دهد.

انگلیس پس از 47 سال عضویت، 12 دیماه 1399 به طور رسمی از اتحادیه اروپا خارج شد.

انتهای پیام/