شهر خبر

وزارت خارجه ترکیه خبر داد:

واکنش آنکارا به ادعاهای آتن درباره محدوده دریایی در مدیترانه

واکنش آنکارا به ادعاهای آتن درباره محدوده دریایی در مدیترانه

سخنگوی وزارت امور خارجه ترکیه اعلام کرد که ادعاهای یونان در خصوص محدوده دریایی در مدیترانه ناقض قوانین بین‌المللی است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، «تانجو بیلگیچ» سخنگوی وزارت امور خارجه ترکیه طی یادداشتی با اشاره به اینکه ادعاهای یونان در خصوص حوزه محدوده دریایی و حریم هوایی (دریای مدیترانه) مغایر با قوانین بین المللی است، اعلام کرد که سیاست این کشور صلح و ثبات منطقه‌ای را تهدید می‌کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه ترکیه در واکنش به اظهارات نیکوس پانایوتوپولوس وزیر دفاع یونان مبنی بر اینکه توافق دفاعی کشورش با فرانسه حوزه محدوده دریایی را نیز شامل می شود، گفت: ادعاهای وی در این مورد برخلاف قوانین بین المللی است. این ادعاهای یونان که توسط جامعه جهانی نیز زیر سوال است، یک خیال پوچ است که تصور می‌کنند می‌تواند از طریق ایجاد اتحادهای نظامی دوجانبه علیه آنکارا، ترکیه را وادار به پذیرش آن کنند.

«تانجو بیلگیچ» اضافه کرد: این چنین تلاش های بیهوده، عزم ما را برای حفاظت از حقوق خود و جمهوری تُرک قبرس شمالی در دریای اژه و مدیترانه بیشتر می‌کند. سیاست یونان برای تسلیح منطقه، انزوا و طرد ترکیه به جای همکاری، سیاست مساله‌ داری است که صلح و ثبات منطقه ای را تهدید کرده و به خود آنان و اتحادیه اروپا آسیب می‌ رساند.