شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#اوکراین

سفر رئیس رژیم صهیونیستی به اوکراین برای بزرگداشت قتل عام "بابی یار"

سفر رئیس رژیم صهیونیستی به اوکراین برای بزرگداشت قتل عام "بابی یار"

رئیس رژیم صهیونیستی به منظور بزرگداشت هشتادمین سالروز قتل عام "بابی یار" به اوکراین می رود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری سما، اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی گفت، "مکان بابی یار برای زنده نگهداشتن قتل عام مهم است و موجب می‌شود این حادثه دردناک در یاد همگان باقی بماند."

هرتزوگ جهت شرکت در مراسم بین المللی به مناسبت هشتادمین سالروز قتل عام بابی یار به دعوت رئیس جمهوری اوکراین روزهای هفتم و هشتم اکتبر به اوکراین سفر می‌کند.

در این سفر زئیو الکین، مسوول رژیم صهیونیستی در گفتگو با اوکراین و تعدادی از نمایندگان کنست نیز رئیس رژیم صهیونیستی را همراهی می‌کنند.

قرار است در این مراسم با حضور رئیس جمهوری اوکراین و آلمان مراسم رسمی بزرگداشت این قتل عام برگزار و مرکز جهانی یادبود افتتاح شود.

بابی یار نام یک دره در شهر کی‌یف اوکراین فعلی و شوروی سابق است که بزرگترین کشتار هولوکاست در آن به وقوع پیوست.

ارتش آلمان نازی در سال ۱۹۴۱، پس از اعلان جنگ به اتحاد جماهیر شوروی سیاست پاک‌سازی نژادی یهودیان در اوکراین را اجرایی کرد. برخلاف دیگر مناطق اروپا که این سیاست به شکل تدریجی و با جمع‌آوری، انزوا و بعدتر اعزام آن‌ها به اردوگاه‌های کار اجباری انجام می‌شد، ارتش آلمان بیش از ۳۴ هزار یهودی اوکراین را در خیابان‌ها و با شلیک گلوله به قتل رساند. تعداد ۳۳،۷۷۱ یهودی  تخمین زده می‌شود بین ۱۰۰،۰۰۰ تا ۱۵۰،۰۰۰ تن در این دره کشته شده باشند.

انتهای پیام