شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#انتخابات#آمریکا#عراق#سایه

هشدار ائتلاف فتح درباره بازگشت ناامنی در آستانه انتخابات عراق


هشدار ائتلاف فتح درباره بازگشت ناامنی در آستانه انتخابات عراق

ائتلاف پارلمانی فتح عراق درباره بازگشت بی‌ثباتی به این کشور در سایه تحرکات آمریکا هشدار داد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از بغداد الیوم، «عدی ابراهیم الخدران» از رهبران ائتلاف پارلمانی فتح در سخنانی نسبت به بازگشت ناامنی‌ها به عراق تحت فشار ایالات متحده آمریکا، هشدار داد.

وی در سخنانی گفت: عراق پس از چند سال که با چالش فعالیت گروه‌های افراطی مواجه بوده است، اکنون در اکثر استان‌های خود شرایط امن و باثباتی را تجربه می‌کند، اما این ثبات در راستای خدمت به منافع آمریکا در خاورمیانه نیست.

خدران با اشاره به بازگشت گروه دیگری از خانواده‌های داعشی به عراق گفت: بازگشت ده‌ها خانواده داعشی از اردوگاه الهول در سوریه، اولین گام‌ها برای ایجاد هرج و مرج و ناامنی در کشور است. چرا که این خانواده‌ها با توجه به اندیشه‌های افراط گرایانه‌ای که دارند، زمینه‌ای برای جلب و جذب تروریست‌ها و فعال شدن هسته‌های تروریستی به حساب می آیند.

عضو ائتلاف الفتح با اشاره به اینکه بازگرداندان خانواده‌های داعشی به عراق پیامدهای خطرناکی برای کشور دارد، افزود: طرح آمریکا کاملا روشن است؛ آنها به دنبال این هستند که شرایط مثل گذشته شود و عراق ناامن گردد. درحالی  که اکثر کشورها از پذیرش این خانواده های داعشی خودداری کرده‌اند، چرا که می‌دانند چه خطری برای امنیت آنها خواهد داشت.

ناظران سیاسی از تداوم حمایت تسلیحاتی قدرت‌های خارجی از گروه تروریستی داعش در عراق خبر می‌دهند و می‌گویند که آمریکا تمرکز استقرار خود را روی استان الانبار در غرب عراق قرار داده زیرا با توجه به موقعیت جغرافیایی این استان می‌تواند بر وضعیت امنیتی دیگر استانها تاثیر بگذارد. به عقیده آنها ، پروازهای اخیر هواپیماهای آمریکایی بر فراز عراق نیز برای حفاظت از عناصر داعش انجام می‌شود.

 آنچه که این روزها توجه مراکز امنیتی و نیز رسانه‌ها را در خصوص بحث احیای داعش جلب کرده، فرار عناصر وابسته به داعش از اردوگاه «الهول» سوریه به عراق است که موجب نگرانی نهادهای امنیتی و دولتی و نیز مردم عراق شده است.

اردوگاه «الهول» در حومه جنوبی شهر الحسکه در شمال سوریه و نزدیکی مرزهای این کشور با عراق واقع شده است و پناهگاه امنی برای فراریان و بازداشت شدگان از گروه تروریستی تکفیری داعش به ویژه زنان و کودکان محسوب می‌شود.

این اردوگاه شامل 130 خانه است که حدود 200 خانواده را در خود جای داده و همچنین شامل زندانهای وابسته به نیروهای دموکراتیک سوریه(قسد) نیز می‌شود. حدود 74 هزار نفر از جمله 31 هزار سوری، 32 هزار عراقی و 11 هزار اروپایی که تعداد زیادی از آنها زن و کودک هستند محسوب می شود. دو سوم این کودکان زیر 18 سال و بیش از نیمی از آنها زیر 12 سال هستند.

انتهای پیام/