شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#فلسطین#حماس#غزه

طرح آمریکا، اسرائیل و برخی کشورهای منطقه برای تضعیف مقاومت فلسطین

طرح آمریکا، اسرائیل و برخی کشورهای منطقه برای تضعیف مقاومت فلسطین

عضو دفتر سیاسی حماس از طرحی خبر داد که تعدادی از کشورها و شخصیت‌ها در منطقه در آن مشارکت دارند و هدفشان تشدید محاصره غزه و ناکام گذاشتن تجربه مقاومت فلسطین است.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت روزنامه عربی۲۱، موسی ابومرزوق، عضو دفتر سیاسی حماس گفت:‌ محاصره حماس مسئله جدیدی نیست بلکه از سوی آمریکا وجود دارد. طرحی از سوی آمریکا، اسرائیل و چند کشور منطقه‌ وجود دارد که هدف آن از بین بردن نتایج جنگ شمشیر قدس است. هدف این طرح تشدید محاصره غزه و محروم کردن مردم از پیروزی که رقم زدیم و مقابله با حماس و دامن زدن به دودستگی در میان فلسطینی‌هاست.

وی گفت: ما برای شکستن مثلث محاصره تلاش می‌کنیم. حماس به تلاش‌های بین المللی و عربی برای تحقق پیشرفت واقعی و پایان دادن به رنج و مشکلات مردم غزه فرصت می‌دهد در غیر این صورت ما مقابل گزینه‌های سختی قرار می‌گیریم و مواضعمان را با گروه‌های ملی فلسطین هماهنگ می‌کنیم. ما درباره ادامه محاصره مردم فلسطین در غزه سهل انگاری نخواهیم کرد و از خودمان دفاع می‌کنیم چراکه محاصره یکی از انواع جنگ است.

ابومرزوق گفت: طرح از بین بردن نتایج جنگ شمشیر قدس با منافع کشورهایی در منطقه از جمله تشکیلات خودگردان فلسطین همسو است که می‌بیند افزایش محبوبیت گزینه مقاومت مسلحانه به ضررش تمام می‌شود و برای همین در ورود کمک مالی قطر به غزه و اجرای طرح‌های بازسازی کارشکنی می‌کند.  

وی تأکید کرد: حماس به اطلاعات دقیقی درباره کشورها و افرادی در منطقه دست یافته که نقش بی‌رحمانه‌ای را در تشدید محاصره غزه و مبارزه با حماس برای به شکست کشاندن تجربه مقاومت بازی می‌کنند. این‌ها برای هدف قرار دادن مقاومت فلسطین و از بین بردن آخرین مقرهای مقاومت فلسطین برای خدمت به طرح صهیونیستی تلاش می‌کنند.

انتهای پیام