شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#عراق#منابع

امکان سفر زمینی بین عراق و اردن فراهم شد


امکان سفر زمینی بین عراق و اردن فراهم شد

منابع عراقی سندی منتشر کردند که طی آن امان پس از سال‌ها اجازه سفر زمینی به عراق را صادر کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از الفرات نیوز، اردن اجازه سفر زمینی با عراق را پس از سال‌ها توقف، صادر کرد.

بنابر آنچه در سند منتشر شده از سوی اردن آمده است: «مازن عبدالله الفرایه»، وزیر کشور اردن در نامه‌ای به مدیر امنیت عمومی از موافقت با سفر زمینی بین عراق و اردن خبر داد.

در سند مذکور آمده است: با عبور و مرور خودروهای سفر خارجی که در خط امان – بغداد چه از طرف اردن و یا عراق فعالیت می‌کنند، از طریق گذرگاه مرزی الکرامه و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی موافقت می‌شود.

در همین رابطه «عماد الدلیمی»، فرماندار شهر الرطبه در غرب استان الانبار نیز بر موافقت دولت عراق و اردن با عبور و مرور مسافران به عراق و اردن از طریق گذرگاه مرزی زمینی بین دو کشور تاکید کرد.

وی در گفت وگویی با پایگاه خبری «شفق نیوز» اشاره کرد که پس از اطمینان از کارت مخصوص مربوط به واکسیناسیون کرونا اجازه عبور و مرور مسافران داده می‌شود.

الدلیمی در ادامه افزود این موافقت شامل عبور و مرور تانکرهای نفت خام نیز می‌شود.

این در حالی است که دو روز قبل هم منابع اردنی اعلام کردند که گذرگاه مرزی «جابر» بین اردن و سوریه از سمت مرزهای هر دو کشور باز شده است و تردد از این گذرگاه امکان پذیر است. بازگشایی این گذرگاه همکاری تجاری میان سوریه و اردن و واردات به دو کشور را افزایش خواهد داد.

وزارت حمل و نقل اردن اعلام کرد، خطوط هوایی پادشاهی اردن خدمات انتقال زمینی از سوریه به اردن و از اردن به سوریه را آغاز خواهد کرد. خدمات انتقال زمینی تا زمان ازسرگیری پروازهای هوایی در آینده فراهم خواهد شد.

اخیرا نیز وزرای منابع آبی، کشاورزی، برق و اقتصاد سوریه از طریق گذرگاه مرزی نصیب-جابر وارد اردن شده و دیدارهایی را با همتایان خود درباره پرونده‌های انرژی، آب و حمل و نقل برگزار کردند.

انتهای پیام/