به گزارش برنا، دکتر سید‌حمید سجادی با حضور در گلزار شهدای کرمان، راس ساعت ۱:۲۰ دقیقه بامداد جمعه، مصادف با زمان شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی بر مزار ایشان حضور یافت و به روح پرفتوح این شهید والامقام ادای احترام کرد.... وزیر ورزش و جوانان در سخنانی در جمع زائران مزار سردار دلها بیان کرد: حاج قاسم با مکتب امام راحل، بزرگ شد و در مکتب مقام معظم رهبری رشد کرد.

وی تاکید کرد :یکی از ویژگی های مکتب حاج قاسم، مردانگی و جوانمردی است. آنجا که در برابر دادخواهی مظلومان و مستضعفان ساکت نمی نشیند و بر مرزهای جغرافیایی خط بطلان کشیده و مرز انسانیت را هویت می بخشد.

دکتر سجادی با بیان اینکه ولایت مداری در مکتب سردارِ دلها موج می زند بیان کرد:حاج قاسم سلیمانی خود را با تمام کمالات بشری و نظامی و اجتماعی و اخلاقی، سرباز کوچک ولایت می داند و سر سوزنی از دایره ی اطاعت محض از رهبری منحرف و خارج نشد.

وی ادامه داد: در مکتب حاج قاسم ، دستگیری از فقرا و مستضعفان، یک اصل لاینفک بوده و همواره در خدمت به خلق خدا سبقت می گرفت.

وی گفت : سردار دلها، همواره به اهل بیت عشق می ورزید و در برپایی علم و کتل آل الله پیشگام بود. آن چنان عشق عمیقی به کربلا و کربلائیان داشت که گویی در آن صحنه ی کارزار؛ شاهد حماسه ی حسین علیه السلام بوده است و اشک های با معرفت اش ؛ اثبات این ویژگی قاسم عزیزمان در این مکتب حسینی است.

وزیر ورزش و جوانان تاکید کرد : در مرام ژنرال سلیمانی، چپ و راست معنا نداشت و ایرانیان را از هر طیف و تیپ و نگرشی احترام می گذاشت و آنچه برایش مهم بود ایران اسلامی بود با محوریت امت و امامت.

وی افزود: مقاومت؛ ویژگی بارز مکتب سلیمانی است. او را با سازش کاری نبود و نیز با ترس از استکبار هیچ انسی نداشت. او با خدا بود و شاخ کدخدا را می شکست چرا که اهل سازش و کرنش در برابر زیاده خواهی غرب نبود.

وزیر ورزش و جوانان افزود : سردار دلهای ما در تمام سالهای متمادی عمر پربرکت خویش از دفاع مقدس تا دفاع از حرم؛ همواره شجاعانه در رزم و جهاد و قیام؛ سر از پای نشناخت و این روحیه ی جهادی و روح سلحشوری پاسخ محکمی بود به غربزدگانی که حتی جرعه ای از آب و تکه ای از نان را به مذاکره گره زده بودند.

دکتر سید حمید سجادی در پایان تاکید کرد: آری حاج قاسم در ظاهر دنیوی ما رخت بر بست اما روح و جانش نظاره گر و یاری گر ما بوده و مکتب اش مُسخّرِ دل های بی قرار آزادگان عالم است. در عالم معنا و حقیقت؛ او زنده تر از هر دورانی است و دعای خیرش مانند همیشه بدرقه ی راه "ملت امام حسین" است.