شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#داعش#سوریه#عراق#منابع

دستگیری سرکرده داعش در نزدیکی مرز عراق و سوریه


دستگیری سرکرده داعش در نزدیکی مرز عراق و سوریه

منابع امنیتی عراقی از دستگیری عنصر برجسته داعشی در استان الانبار در غرب این کشور خبر دادند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از الفرات نیوز، واحد اطلاع‌رسانی امنیتی عراق از دستگیری تروریست مسئول جابه‌جایی عناصر داعش در شهر «القائم» در نزدیکی مرز عراق و سوریه خبر داد.

به گزارش «الفرات نیوز»، دستگاه حفاظت اطلاعات ارتش عراق با همکاری نیروی پیاده‌نظام تیپ 30 ارتش پس از دریافت اطلاعات دقیق امنیتی این تروریست را در روستای «العش شمالی» از توابع شهرستان القائم در استان انبار دستگیر کرد.

این تروریست مسئول جابه‌جا کردن عناصر داعش در منطقه و به علت سابقه فعالیت‌های تروریستی از قبل تحت پیگرد بوده است.

کشته شدن 15 تروریست در کوه‌های «حمرین»

«تحسین الخفاجی» سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق در گفتگو با خبرگزاری عراقی واع گفت: نیروهای امنیتی در جریان عملیات «الطارمیه» در شمال بغداد دستاورد قابل توجهی به دست آوردند. این عملیات ادامه خواهد یافت.

وی افزود: دو تروریست انتحاری که کمربند انفجاری بر تن داشتند در بغداد و مناطق اطراف آن کشته شدند. این عملیات به دنبال کسب اطلاعات امنیتی لازم درباره این دو تروریست رخ داد.

الخفاجی گفت: نیروهای اطلاعات وابسته به وزارت کشور عراق موفق به رخنه در میان داعش شده و اطلاعات مهی درباره منابع تامین کننده مالی و اقدامات تروریستی آنها به دست آورده است.

وی افزود: راه‌های جابجایی و منابع تامین ادوات وامکانات داعش و نیز زمان جابجایی آنها برای نیروهای اطلاعاتی مکشوف شد. بر اساس این اطلاعات نیروی هوایی ضربات مهلکی به داعش وارد کرد و 15 تروریست را در کوه‌های حمرین کشته شدند.

انتهای پیام/