فریبرز کرمی روز جمعه اظهار داشت: تعداد زیادی از مسافربرهای شخصی از چند روز قبل به مرز مهران رفته اند تا با استفاده از ازدحام جمعیت و در پیک برگشت زوار نسبت به حمل و نقل آن ها اقدام کنند.

وی گفت: در این بین ممکن است عده ای سودجو هم از این شرایط پیش آمده سواستفاده کرده و در پوشش مسافربران شخصی برای امنیت زوار مشکلاتی ایجاد کنند و برخی هم ممکن است با سواستفاده از ازدحام و کمبود خودرو برای جابجایی مسافرین ارقام میلیونی پیشنهاد بدهند و افراد هم گاهی ناچار به پرداخت این قیمت ها می شوند.

کرمی افزود: این در حالیست که تدابیر لازم برای بازگشت زوار اندیشیده شده و علاوه بر پروازها، بیش از ۲هزار و ۵۰۰ دستگاه خودرو حمل و نقل عمومی برای جابجایی زوار در مرز مهران در نظر گرفته شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه، بهتر است زوار اربعین در موج بازگشت به کرمانشاه یا سایر شهرها از ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده کنند و سراغ مسافربرهای شخصی نروند.

وی با بیان اینکه در پیک ترددهای زائرین اربعین فعالیت مسافربرهای شخصی را داریم، اظهار کرد: امسال تدابیر لازم با همکاری پلیس و سایر دستگاه ها اندیشیده شده تا جلوی فعالیت مسافربران شخصی گرفته شود. 

کرمی ادامه داد: با این وجود ممکن است مواردی از فعالیت این خودروها را داشته باشیم که عدم استفاده از ناوگان شخصی به خود مردم بستگی دارد. 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای تاکید کرد: در صورت بروز هرگونه مشکل در خودروهای مسافربر شخصی، امکان هیچ پیگیری وجود ندارد، به علاوه اگر سانحه ای رخ دهد سرنشینان مشمول بیمه نیستند.

وی همچنین درباره تعرفه خودروهای شخصی نیز عنوان کرد: این خودروها از تعرفه های و هر قیمتی را با توجه به ازدحام جمعیت و بالا رفتن تقاضا اعلام می کنند که ممکن است به ضرر زوار باشد.

کرمی در پایان از زوار خواست با توجه به اینکه به تعداد کافی ناوگان حمل و نقل عمومی در نظر گرفته شده، به هیچ عنوان برای بازگشت از مسافربران شخصی استفاده نکنند.