شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#انگلیسی#واکسن
آگاز صدور کارت واکسن دیجیتال در سامانه سلامت؛

خبر مهم برای متقاضیان کارت واکسن دیجیتال فارسی و انگلیسی

کدخبر: 444305
اقتصاد نیوز : سرپرست مرکز فناوری اطلاعات وزارت بهداشت از آغاز صدور کارت واکسن دیجیتال به زبان‌های فارسی و انگلیسی در سامانه واکسیناسیون وزارت بهداشت خبر داد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علی شریفی زارچی سرپرست مرکز آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت از آغاز صدور کارت واکسن دیجیتال به زبان‌های فارسی و انگلیسی خبر داد و گفت: از هم اکنون تمام افرادی که یک یا دو نوبت واکسن زده‌اند، می‌توانند در سامانه salamat.gov.ir کارت واکسن دیجیتال فارسی خود را به رایگان دریافت کنند.

سرپرست مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت بیان کرد: برخی محدودیت‌ها در زمینه مسافرت، حضور در اماکن آموزشی و ورزشی و محدودیت‌های مشاغل و اصناف به زودی برای دارندگان کارت واکسن دیجیتال فارسی برداشته خواهد شد.

شریفی افزود: محدودیت‌ها بر اساس دستورالعمل‌های معاونت بهداشت اعمال می‌شود و حالا قرار است مشاغل بسیاری مانند پاساژها، باشگاه‌های ورزشی، موزه‌ها و مراکز فرهنگی بنابر تعاریف معاونت بهداشت برای افرادی که واکسن دریافت کرده‌اند، بازگشایی شوند.

سرپرست مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت بیان کرد: همچنین افرادی که مسافرت خارج از کشور دارند، می‌توانند از طریق همین سامانه کارت واکسن دیجیتال انگلیسی خود را رایگان دریافت کنند.

شریفی ادامه داد: در بسیاری از کشورهای دنیا کارت دیجیتالی برای شناسایی افرادی که واکسن دریافت کرده‌اند، راه اندازی شده است. باید توجه داشت که کارت واکسن یک بارکد دوبعدی (کیو آر کد) دارد و قابلیت اصالت‌سنجی است و در ایران از چندی پیش سامانه دریافت کارت واکسن دیجیتال به زبان انگلیسی راه‌اندازی شده بود.

سرپرست مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت بیان کرد: افراد در صورت مشاهده هرگونه اشکال در تاریخ یا نوع واکسن یا عدم ثبت یک یا دو نوبت واکسن، فرم «گزارش خطا در کارت واکسن دیجیتال» را تکمیل کنند.