شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#عربستان#لیبی#دولت

در شهر ریاض انجام شد؛

گفتگوی وزرای خارجه لیبی و عربستان پیرامون «ابتکارعمل ثبات لیبی»

گفتگوی وزرای خارجه لیبی و عربستان پیرامون «ابتکارعمل ثبات لیبی»

وزیر خارجه لیبی در دیدار با همتای سعودی‌اش پیرامون طرح «ابتکار عمل ثبات لیبی» که از سوی دولت وحدت ملی لیبی در ماه ژوئن ارائه شده بود، با وی گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، وزارت خارجه لیبی روز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد که «نجلاء منقوش» وزیر خارجه دولت وحدت ملی لیبی و «فیصل بن فرحان آل سعود» همتای سعودی وی روز پنجشنبه در ریاض، پایتخت عربستان سعودی با یکدیگر دیدار و پیرامون طرح «ابتکار عمل ثبات لیبی» که از سوی دولت وحدت ملی لیبی در ماه ژوئن پیشنهاد شده بود، گفتگو کردند.

منقوش در این دیدار بر اهمیت فعال سازی توافقنامه‌های پیش‌تر امضا شده میان دو کشور و تقویت همکاری در تمام عرصه‌ها تأکید کرد.

در این دیدار، وزیر خارجه دولت وحدت ملی لیبی گفت که «این کشور در نظر دارد تا با سازماندهی و ریاست یک کنفرانس بین‌المللی در پایان اکتبر، اجرای بندهای قانونی طرح ابتکار عمل ثبات لیبی را بر پایه نتایج کنفرانس اول و دوم برلین و قطعنامه‌های ۲۵۷۰ و ۲۵۷۱ شورای امنیت سازمان ملل آغاز کند».

نجلاء منقوش در ادامه از همتای سعودی خود برای شرکت در این کنفرانس دعوت کرد.

از سوی دیگر، وزیر خارجه عربستان سعودی نیز مدعی شد که کشورش از هر اقدامی که هدف از آن برقراری ثبات در لیبی باشد، حمایت می‌کند.

فیصل بن فرحان آل سعود با ادعای پشتیبانی عربستان سعودی از طرح ابتکاری مذکور، خاطرنشان کرد که این طرح یک ابتکار عمل اصیل و حقیقی است که هدفش تضمین ثبات، امنیت و صلح در این کشور و تحقق بخشیدن به انتظارات مردم لیبی در عرصه توسعه و سازندگی است.

گفتنی است، وزیر خارجه لیبی در ماه ژوئن اعلام کرد که کشورش «ابتکار عمل ثبات لیبی» را با هدف بازتاب خواست و انتظارات مردم لیبی آغاز کرده است.