«جواد آرین‌منش»، فعال سیاسی اصولگرا، در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا در خصوص دلیل موافقت اصولگرایان با برجام و مذاکرات و اینکه پیش از این مخالف بودند، گفت: اصولگرایان طیف گسترده‌ای هستند که از افرادی نسبتا متعادل‌تر تشکیل شده و بخشی از اصولگرایان هم رادیکال‌تر و تندروتر هستند. آن بخش تندرو اصولگرایی کسانی بودند که در مجلس برجام را به آتش کشیدند و مخالفت صریح خود را نشان دادند.

او اضافه کرد: گروهی از اصولگرایان کاملا با برجام موافق هستند، طیف اصولگرایان معتدل با برجام موافق بوده و اعتقاد آنها این است که اگر تحریم‌ها مرتفع نشود اقتصاد کشور از بحران خارج نمی‌شود.

آرین‌منش ادامه داد: در شرایط فعلی بخش عمده‌ای از مشکلات اقتصادی ما به مسئله برجام و تحریم‌ها گره خورده است؛ صادرات نفت و درآمدهای نفتی متوقف شده و اصولگرایان معتدل، معتقد هستند که باید مذاکرات ادامه پیدا کند. در سایه تداوم مذاکرات و در نظر داشتن منافع ملی است که رونق اقتصادی در کشور اتفاق می‌افتد.

او تصریح کرد: البته مذاکره به مفهوم تسلیم نیست، زیاده خواهی‌های آمریکا را هم باید در نظر داشت اما در عین حال بستن درب مذاکره مشکلی از مشکلات جامعه را نه تنها حل نخواهد کرد بلکه به مشکلات خواهد افزود.

این سیاستمدار اصولگرا در خصوص تلاش برای رفع تحریم‌ها نیز گفت: دولت فعلی تلاش برای رفع تحریم‌ها را نفی نمی‌کند، قاعدتا می‌خواهد که زمان بیشتری به دست بیاورد و به شکلی وارد مذاکرات شود که نتیجه بخش و ثمربخش باشد و باعث رفع تحریم ها شود.

انتهای پیام/ 4