علیرضا کمره‌ای، سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در امور بازگشایی مدارس، در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا گفت: موضوع بازگشایی مدارس تابعی از واکسیناسیون دانش آموزان نیست و شرط بازگشایی مدارس واکسیناسیون دانش آموزان نخواهد بود.

او با بیان اینکه شرط بازگشایی مدارس و توسعه آموزش حضوری شرایط بهداشتی کشور است که آیا جامعه به سمت واکسیناسیون رفته یا خیر؟ افزود:  واکسیناسیون به تدریج در کشور صورت گرفته است و این اطمینان نسبی ایجاد شد که می توانیم به همان نسبت بازگشایی مدارس را کند کنیم و یا سرعت ببخشیم.

کمره‌ای ادامه داد: در حال حاضر مدارس روستایی و عشایر مشمول آموزش های حضوری هستند و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در امور بازگشایی مدارس درباره بازگشایی حضوری مدارس جنوب شهر تهران تصریح کرد: چون ایمنی و سلامت دانش‌آموزان این مناطق در اولویت است، مدارس این منطقه در اولویت بازگشایی نیستند اما دانش آموزان این مناطق می‌توانند با روش‌هایی چون مدرسه تلویزیونی و درس آموز و خودآموز تحصیل کنند تا بازگشایی مدارس به صورت حضوری صورت گیرد.

کمره‌ای بیان کرد: روش‌های آموزش الکترونیک مجازی مطابق سال‌های گذشته ادامه دارد، در هر صورت در کشور ما بسیاری از دسترسی‌ها ممکن است محدود باشد. همچنین برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته که در قالب طرحی تجهیزات و وسایل کمک اموزشی الکترونیک تأمین و تهیه می‌شود.

انتهای پیام/ 3