شهر خبر

مقام ارشد پیشین امنیت ملی رژیم صهیونیستی:

بایدن چندان به «توافق سازش ابراهیم» پایبند نیست

بایدن چندان به «توافق سازش ابراهیم» پایبند نیست

مقام ارشد پیشین امنیت ملی رژیم صهیونیستی در سخنانی اعلام کرد که جو بایدن رییس جمهوری آمریکا به پیمان ابراهیم چندان متعهد و پایبند نیست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «بن شابات» از مقامات ارشد پیشین امنیت ملی رژیم صهیونیستی در سخنانی اعلام کرد که جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا به پیمان ابراهیم چندان متعهد و پایبند نیست.

بن شابات که به تازگی از سمت مشاور امنیت ملی و ریاست ستاد مشترک نیروهای دفاعی رژیم صهیونیستی استعفا داده است، در نشست مؤسسه مطالعات امنیت ملی رژیم صهیونیستی اعلام کرد: بایدن حرف‌های درستی عنوان می‌کند اما به نظر نمی‌رسد که مانند ترامپ متعهد باشد، اما من فکر می‌کنم در نهایت دولت بایدن بیشتر درگیر توافق سازش خواهد شد، حتی اگر کندتر از دولت ترامپ حرکت کند.

پیشتر نیز بن شابات در سخنانی به شکنندگی رژیم صهیونیستی اذعان کرده و در این ارتباط گفته بود: اسرائیل شکننده است و با چالش‌های زیادی روبروست که این چالش‌ها در یک چرخش ناگهانی می‌تواند بسیار تأثیر منفی داشته باشد.

بن شابات، به عنوان چهره امنیتی صهیونیستی در بسیاری از تصمیمات و اقدامات مقامات تل آویو طی چهار سال گذشته نقش داشته و نام او در میان هیئت اعزامی دیده می‌شود که در اردیبهشت امسال با هدف تاکید بر مخالفت تل آویو با بازگشت دولت بایدن به برجام به واشنگتن سفر کرده بودند.

از بن شبات همچنین به عنوان یکی از طراحان صهیونیستی برنامه سازشگری امارات نام برده می‌شود که با مقامات ابوظبی در ارتباط بوده است.