شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#استقلال#تهران#جدید

می‌خواهم با ۲ استقلال قهرمان شوم/ تیم رقیب قهرمان می‌شود اما .../ رقابتی با وریا ندارم

مدافع تیم استقلال تهران امیدوار است این فصل آنها را حضور تیم مدیریتی جدید به ثبات نزدیک شوند.

می‌خواهم با ۲ استقلال قهرمان شوم/ تیم رقیب قهرمان می‌شود اما .../ رقابتی با وریا ندارم
خبرورزشی -

احمد موسوی تیم استقلال را مدعی عنوان قهرمانی می‌داند و می‌گوید خواسته هواداران کسب عناوین قهرمانی پس از چندین سال ناکامی است. بخش‌های مهم صحبت‌های موسوی را در ادامه می‌خوانید:

* درباره فصل قبل باید بگویم که سال پرفشار و سختی بود و آنقدر حواشی داشتیم که مسائل فنی به چشم نمی‌آمد. ما به جایی رسیدیم که به خاطر هواداران بازی می‌کردیم چون می‌دیدیم که هواداران تحت فشار هستند و ناراحتی دارند. همه بازیکنان دست به دست هم داده بودیم که فقط برای هواداران دور از حواشی بازی کنیم. نمی‌خواهم خاطرات تلخ را مرور کنم ولی سال خیلی سختی را پشت سر گذاشتیم. 

* من برای رسیدن به این پیراهن سال‌ها تلاش کردم و آرزویش را داشتم. خیلی با انگیزه هم شروع کردم و اوایل هم همه چیز مناسب بود که هواداران باید در مورد آن صحبت کنند ولی در نیم فصل دوم مخصوصا بعد از مصدومیتم اذیت شدم. تمام تلاشم این است که این فصل بتوانم تا بهترین عملکرد را داشته باشم و انتظارات را برای هواداران تیم و داشته باشم.

* من از روز اول گفتم و الان هم می‌گویم که من و وریا با هم دو دوست هستیم و چیزی به عنوان رقیب نیستیم. تمام هدف ما این است که به تیم کمک کنیم و خدایی ناکرده نه من و نه وریا هیچ موقع دنبال ضعیف کار کردن نبودیم و هر زمان که هر کدام در ترکیب بودیم سعی داشتیم به تیم در وهله اول کمک کنیم. اگر بخواهیم یا نخواهیم استقلال ماندگار است و فوتبال ما تمام می‌شود پس باید عملکردی داشته باشیم که ماندگار باشد و هواداران رضایت داشته باشند؛ وریا غفوری همیشه به عنوان بزرگتر برای من راهنما بوده است.

* خیلی خوشحالم افرادی به عنوان مدیر به باشگاه ما آمده‌اند که ورزشی هستند و تجربه دارند. سابقه آنها مشخص است، تیم یک تیم کاملا حرفه‌ای است و وقتی که شنیدیم ایشان به باشگاه می‌آیند یک آرامش به تیم تزریق شد. به شخصه به حضور ایشان امیدوارم و درخواست‌های زیادی داریم که جای گفتن ندارد و مطمئنا خود ایشان می‌دانند که مشکلات چیست و درصدد اصلاح ساختار باشگاه هستند. امیدوارم استقلال را به آن جایگاهی که باید حضور داشته باشد به عنوان پرافتخارترین تیم آسیا برسانند. امیدوارم که این اتفاق هرچه زودتر رقم بخورد.

* هدف استقلال هیچ چیزی به غیر از جام نیست. ما سه جام را از دست دادیم این در حالیست که در دو جام نزدیک به کسب افتخار بودیم. استقلال سال‌هاست که نایب قهرمان می‌شود اما فایده‌ای ندارد و ما درخواست‌های هواداران را می‌بینیم. تیم رقیب به قهرمانی دست پیدا می‌کند و ما هم حتما باید در مسیر قهرمانی قرار گیریم تا این خواسته هواداران که صاحبان اصلی باشگاه هستند را شاد کنیم. هدفی غیر از این وجود ندارد ولی باید شرایط و مسیر قهرمانی هم فراهم باشد و با حمایت و برنامه‌ریزی لازم به این مهم دست پیدا کنیم.  امیدوارم این اتفاق بیفتد و وظیفه‌ای که به گردن داریم را انجام بدهیم. 

* استقلال همیشه در پست دفاع راست بازیکنان خوبی داشته و این اتفاق برای ما سنگین است که در تیم ملی حضور نداریم. به نظرم باید طوری کار کنیم که نظر سرمربی را جلب کنیم و امیدوارم که نگاه ویژه‌ای به این قضیه داشته باشند چون ما تلاشمان را می‌کنیم و دوست داریم که در نتیجه گیری به تیم ملی کمک کنیم. این دغدغه ذهنی ماست.

* امسال به نظرم لیگ قوی و پرفشاری خواهیم داشت و از الان سخت است که حدس بزنم ولی تیم ما مدعی قهرمانی خواهد بود.

* توپ‌ها در لیگ جدید باید تغییر کند. بدون تعارف باید بگویم که کیفیت توپ افتضاح است. همه می‌گویند که فوتبالیست‌ها درآمد کلانی دارند اما خیلی دوست دارم که این مورد حساب و کتاب درستی داشته باشد. یک فوتبالیست از درآمدش حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد باید مالیات بدهد، مدیربرنامه، هیات فوتبال، حق فدراسیون و حتی جرایم احتمالی هم بخشی هستند. بعضی از باشگاه‌ها هستند که صد در صد یک درآمد را هم پرداخت نمی‌کنند. این مشکل را باید کجا بگوییم؟ خیلی دوست داشتم که در این مورد صحبت کنم. 

* در مورد انتخاب شماره ۲ می‌خواستم بگویم که از سال گذشته قصد داشتم این شماره را بپوشم ولی وقتی محمد نادری اسم منصورخان آورد من دیگر در این مورد حرفی نزدم و به احترام این بزرگوار برای محمد آرزوی موفقیت کردم که خداراشکر خیلی هم خوب کار کرد. من دوست داشتم که این شماره را بپوشم، حس خوبی دارم و می‌دانم که کار سخت است و فشار بیشتری وجود دارد چون شماره اساطیری را می‌پوشم که سال‌های سال نام آنها در باشگاه ماندگار است و بسیار عالی کار کردند: آقایان زرینچه، حیدری، صادقی و بیانی بازیکنانی هستند که این شماره را در اختیار داشتند و برای همگی آنها احترام ویژه‌ای قائلم که به من رخصت دادند تا این شماره را بپوشم. برای کسب اجازه و رخصت با خانواده منصورخان هم تماس گرفتم که از این انتخاب استقبال کردند و خیلی خوشحالم که یکایک آنها به من روحیه دادند و این قول را می‌دهم که امانت‌دار خوبی برای این میراث باشم و خوب کار کنم تا عزت این لباس ماندگار باشد. تمام تلاشم را به حرمت هواداران و پیشکسوتان می‌کنم و دست‌بوس آنها هستم. امیدوارم که در فصل پیش رو طوری کار کنم که سربلند باشم.