شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#طارمی#لیونل#لیورپول#چلسی

نیش طارمی در لحظه فریاد لیونل مسی/ نمره ستاره ایرانی در باخت وحشتناک

مهاجم ایرانی پورتو دست از سر باشگاه‌های بزرگ برنمی‌دارد. پس از چلسی و یووه، او دروازه لیورپول را هم باز کرد.

نیش طارمی در لحظه فریاد لیونل مسی/ نمره ستاره ایرانی در باخت وحشتناک
خبرورزشی -

مهدی طارمی بعد از گلزنی به تیم‌های بزرگی مثل چلسی و یوونتوس و گل ناکامش به اتلتیکو مادرید، به لیورپول بزرگ هم گل زد اما این گل برای جلوگیری از باخت خانگی سنگین پورتو کافی نبود.

مهدی طارمی نخستین ایرانی در تاریخ فوتبال شد که به لیورپول گل می‌زند. او درست در همان لحظه‌ای که مسی نخستین گلش با پیراهن پاری‌سن‌ژرمن را مقابل من‌سیتی به ثمر رساند، موفق شد در دقیقه ۷۵ دروازه لیورپول را باز کند.

او ۸‌ بازی در اروپا انجام داده و تاکنون موفق شده ۳‌ گل مقابل تیم‌های مطرح اروپا یعنی یوونتوس، چلسی و لیورپول به ثمر برساند و دروازه شزنی، مندی و بکر را باز کند. او حتی دروازه اوبلاک را هم باز کرد اما کمک‌داور ویدئویی آن را مردود اعلام کرد.

طارمی با امتیاز ۶.۹ بهترین بازیکن تیمش در این باخت وحشتناک بود. توپ‌ربایی فابیو وییرا، هافبک پورتو از مقابل فابینهو و ارسال دقیقی که از سمت راست و کنج محوطه جریمه لیورپول داشت، یک موقعیت نصف و نیمه را برای تیم پرتغالی به‌وجود آورد، اما مهدی طارمی با یک جاگیری عالی، فرار از کنار جو گومز و ضربه سر شیرجه‌ای تماشایی، آلیسون بکر را ناکام گذاشت و دروازه لیورپول را باز کرد.

ملی‌پوش ایرانی پورتو در بازی با لیورپول یک دریبل ناموفق، یک سانتر نادرست، ناکامی در ۸‌ دوئل زمینی و ۱۱‌بار از دست‌دادن مالکیت توپ داشت و همچنین یک‌بار هم در موقعیت آفساید قرار گرفت، اما در نهایت کار خود را با یک شیرجه زیبا و زدن تنها توپش در چارچوب دروازه انجام داد تا یورگن کلوپ، سرمربی لیورپول هم ضربه سر او را تحسین کند و در صحبت‌های پس از مسابقه بگوید: «آن هد خیلی خوب بود.»

حالا سردار آزمون با ۴‌ گل (اتلتیکومادرید، بایرن مونیخ، بنفیکا و لیون)، مهدی طارمی با ۳‌گل (یوونتوس، چلسی و لیورپول)، علی دایی با ۳‌گل (۲‌گل به چلسی و میلان)، مهدی مهدوی‌کیا با ‌۲گل (یوونتوس) و علی کریمی با یک‌گل (راپید وین) بهترین گلزنان ایران در لیگ قهرمانان اروپا هستند.