شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سوریه#دمشق#قبال#وزیر خارجه

مقداد: فضای سیاسی بین الملل در قبال دمشق تغییر کرده است/ به نبرد علیه تروریسم ادامه می‌دهیم


مقداد: فضای سیاسی بین الملل در قبال دمشق تغییر کرده است/ به نبرد علیه تروریسم ادامه می‌دهیم

وزیر خارجه سوریه با تاکید بر اینکه فضای سیاسی در سطح بین الملل در قبال این کشور تغییر کرده است، گفت: به نبرد علیه تروریسم تا پاکسازی همه مناطق سوریه ادامه خواهیم داد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، «فیصل مقداد» وزیر خارجه سوریه در گفت‌وگو با خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گفت که فضای سیاسی در سطح بین الملل در قبال کشورش به صورت کلی تغییر کرده است و حملات خصمانه علیه دمشق در مواضع بیشتر کشورهای عضو سازمان ملل کاهش یافته است.

وی در پاسخ به سؤالی درباره اهمیت دیدارهای هیئت سوری با وزیران خارجه کشورهای عربی و سایر کشورها و فعالیت‌های سیاسی مختلف این هیئت در نیویورک گفت: سوریه از دیرباز از هرگونه طرح و تلاش سیاسی صادقانه و بیطرفانه برای حل بحران با وجود مانع تراشی برخی از کشورها استقبال کرده است.

مقداد اظهار داشت: با وجود پیامدها و محدودویت های مرتبط با ویروس کرونا ما در جریان مشارکتمان در  هفتاد و ششمین دوره مجمع عمومی سازمان ملل متحد، دیدارهای دوجانبه زیادی با تعدادی از وزیران خارجه کشورهای غربی و عربی و برخی از مسئولان سازمان ملل متحد داشتیم و می توان گفت که این دیدارهای بی سابقه همزمان با حضور تاثیر گذار سوریه در جریان نشست‌‌های مجمع عمومی سازمان ملل متحد علامت مهمی است که نشان می دهد در سطح بین الملل این درک وجود دارد که سوریه با وجود استقبال از بازگشت روابط طبیعی خود با سایر کشورها هرگز تسلیم فشارها نخواهد شد و هیچ گونه پیش شرط سیاسی را نخواهد پذیرفت.

وزیر خارجه سوریه گفت با وجود تغییر فضای سیاسی در سطح بین الملل در قبال سوریه، برخی از کشورهای معروف همچنان به تحمیل اقدامات یکجانبه و تحریم‌های اقتصادی علیه سوریه ادامه می‌دهند و این در حالی است که حملات خصمانه به سوریه در مواضع رسمی بیشتر کشورهای عضو سازمان ملل متحد کاهش یافته است.

وی تاکید کرد که سوریه از هرگونه طرح برای از سرگیری روابط طبیعی و صمیمی با کشورهای عربی برادر استقبال می کند و ما امیدواریم که تعامل بین کشورهای عربی بر اساس اصول احترام متقابل و تامین منافع مشترک وجود داشته باشد.

مقداد در پاسخ به سؤالی درباره نتایج مشارکت تاثیر گذار سوریه در نشست های مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت: موضوع مهمتر این است که ما در جریان مشارکتمان در چنین محافلی بین المللی تاکید می‌کنیم که کشوری مستقل و دارای حاکمیت هستیم و آنچه در طول 10 سال گذشته بر سر سوریه آمده است، ما را تضعیف نکرده است و می‌توانیم با تهدیدات مرتبط با تروریسم و فشارهای اقتصادی و محاصره مقابله کنیم.

وی تصریح کرد: ما به نبرد علیه تروریسم تا پاکسازی همه مناطق سوریه و گسترش حاکمیت دولت بر سراسر مناطق کشور ادامه می دهیم و این وظیفه ای ملی و قانونی است و هیچ تجاوز یا فشار خارجی و دروغ پردازی، ما را از ادامه نبرد منصرف نخواهد کرد.

وزیر خارجه سوریه اظهار داشت: هر کسی که به تروریسم دل می بندد و برای آن سرمایه گذاری می‌کند، باید بداند که متضرر خواهد شد و این تروریسم دیر یا زود دامان او را نیز خواهد گرفت و افراد بیگناه تاوان آن را خواهند داد.

انتهای پیام/