شهر خبر

کدام از زندانیان در فهرست عفو قرار می‌گیرند ؟

کسانی که صرفا به علت جزای نقدی در زندان به سر می‌برند در اسرع وقت مشخصات خود را اعلام کنند تا پس از جلب نظر رهبر انقلاب و رئیس قوه قضاییه، در لیست عفو قرار بگیرند.

کدام از زندانیان در فهرست عفو قرار می‌گیرند ؟

معاون قضایی قوه قضاییه گفت: افرادی که بدلیل جزای نقدی زندانی هستند با نظر رهبر فرزانه انقلاب و رئیس قوه قضاییه در لیست عفو قرار می‌گیرند.

حجت الاسلام صادق رحیمی روز پنجشنبه در حاشیه دیدار مسوولان عالی قضایی با مردم استان قزوین افزود: کسانی که صرفا به علت جزای نقدی در زندان به سر می‌برند در اسرع وقت مشخصات خود را اعلام کنند تا پس از جلب نظر رهبر انقلاب و رئیس قوه قضاییه، در لیست عفو قرار بگیرند.

رییس کمیسیون عفو و بخشودگی قوه قضاییه سرکشی به زندان ها را از جمله برنامه های اعلام کرد که مسوولان استان ها باید در دستور کار قرار دهند، افزود: مسوولان باید محکومانی که زبان گویایی برای بیان مشکلاتشان را ندارند، شناسایی و در گفت و گوی صمیمانه با آنها، دغدغه‌های محکومان را برطرف کنند.

حجت الاسلام رحیمی، تأخیر در رسیدگی، احکام نتیجه قطعی و تقاضای عفو را عمده‌ترین موضوعات مطرح شده از سوی مردم استان قزوین مطرح کرد.

حجت الاسلام احمد مرتضوی مقدم، رئیس دیوان عالی کشور نیز درباره جزئیات دیدار با مردم استان گفت: هر پرونده شکل خودش را دارد ، بعضی پرونده‌ها حقوقی و بعضی دیگر کیفری بودند که راهنمایی لازم انجام شد.

وی افزود: خوشبختانه در این دیدارها مشکل حادی وجود نداشت و پرونده‌هایی که مربوط به استان قزوین بود به مسوولان استانی واگذار کردیم.

حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضاییه و هیئت همراه روز پنجشنبه به منظور بررسی مسایل و مشکلات قضایی به استان قزوین سفر کرده است.

حضور در گلزار شهدای شهر قزوین، شرکت در شورای اداری و قضایی استان از جمله برنامه های سفر یکروزه رییس قوه قضاییه به استان قزوین است.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای همچنین امروز با اقشار مختلف مردم و با صنعت‌گران، تولیدکنندگان و کارآفرینان دیدار کرد.

سفرهای استانی رییس قوه قضاییه به منظور تسریع در حل مشکلات مردم از طریق هوشمندسازی و اصلاح ساختارها و روندهای معیوب،بازدید از مراکز قضایی و مجموعه‌های مرتبط و برگزاری نشست‌های نخبگانی برای بررسی تخصصی پرونده‌ها و مشکلات جامعه صورت می گیرد.

 

منبع: عصر ایران