شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#اتحادیه اروپا#سازمان ملل#غزه#یورو#امداد

کمک مالی ۵ میلیون یورویی اتحادیه اروپا برای حمایت از نوار غزه

کمک مالی ۵ میلیون یورویی اتحادیه اروپا برای حمایت از نوار غزه

اتحادیه اروپا در پی تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی، پنج میلیون یورو برای کمک‌های بشردوستانه و احیای نوار غزه در حمایت از آژانس امداد و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی اختصاص داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از صدی البلد، این کمک‌ها به خانواده‌های آوارگان فلسطینی که مستقیما از اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی آسیب دیده‌اند اهدا می‌شود. آنروا ۸۰۰ شِکِل (معادل ۲۱۰ یورو) به تقریباً ۱۰ هزار خانواده آسیب دیده اعطا خواهد کرد. همچنین خانواده‌ها در انتخاب نحوه استفاده از کمک‌ها برای رفع نیازهای اساسی خود مختار خواهند بود.

نیازهای بشردوستانه در غزه از زمان تشدید درگیری در ماه مه در بالاترین سطح خود قرار دارد، زیرا ساکنان غزه علاوه بر محاصره، از آثار ویروس کرونا و محدودیت‌های ناشی از آن نیز آسیب دیده‌اند.

آنروا اعلام کرد، مشارکت اتحادیه اروپا در کمک‌های بشردوستانه امکان تعمیر مسکن‌های آسیب دیده برای حدود ۱۰۰۰ خانواده را از طریق حواله‌های نقدی مشروط نیز ممکن می‌سازد.

این آژانس اعلام کرد، اتحادیه اروپا از سال ۲۰۱۱ بیش از ۵۰ میلیون یورو برای حمایت از نیازهای بشردوستانه آوارگان فلسطینی در نوار غزه کمک کرده است.

انتهای پیام