در کتاب خاطرات استفانی گریشام که سومین سخنگوی کاخ سفید دونالد ترامپ، رئیس جمهوری پیشین آمریکا و رئیس دفتر ملانیا ترامپ بود، جزئیاتی از تعامل او با دیگر رهبران جهان آمده است.

ترامپ در نشستی با بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس بیشتر وقت خود را به صحبت درباره توان کانگوروها اختصاص داد. گریشام، جانسون را یک "مرد سفیدپوست چاق با موهای شوریده" توصیف کرد.

در مقابل، نظر ترامپ درباره امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه این بود که او "بزدل" است.   

کتاب گریشام تحت عنوان "اکنون به پرسش‌هایتان پاسخ می‌دهم" به زودی توزیع می‌شود. این کتاب مملو از جزئیات شایعات و رسوایی است و از سوی ترامپ محکوم شده است. این کتاب جزئیاتی از تعامل‌های گاها غیرمعمول ترامپ با سایر رهبران جهان و نظرات خودش درباره آنها دارد. گرچه رفتارهای ترامپ همواره مخاطبان داخلی و خارجی را بهت‌زده می‌کرد، جزئیاتی که استفانی گریشام منتشر کرده، باز هم تعجب مردم را برمی‌انگیزد.

طبق این کتاب، ترامپ در نشست گروه بیست در سال ۲۰۱۹ در اوساکا، به رئیس‌جمهوری روسیه گفته بود که دقایقی مقابل دوربین‌ها با او سخت‌تر برخورد خواهد کرد! از این عجیب‌تر اینکه، او در نشست با رئیس‌جمهوری ترکیه خیلی ناگهانی پرسیده بود که آیا کسی فیلم "میدنایت اکسپرس" را دیده است یا خیر. این فیلم ساخت ۱۹۷۸ داستان جوان آمریکایی را روایت می‌کند که در ترکیه به زندان افتاد و هدف ضرب و جرح و تجاوز جنسی قرار گرفت.

ترامپ در ادمه صحبتش گفته بود: برای شما فیلم سیاهی است.  

استفانی گریشام می‌نویسد: واکنش اندکی از سوی هیات همراه دیده شد. برخی مودبانه شگفت‌زده شدند و به گفت‌وگو ادامه دادند، انگار که رئیس جمهوری آمریکا چنین حرف‌هایی نزده است.

این سخنگوی پیشین کاخ سفید همچنین نوشت که ترامپ به عمران خان، نخست وزیر پاکستان گفته بود که "هند با این همه بی‌خانمان او را به یاد کالیفرنیا می‌اندازد." به گفته گریشام، ترامپ در کل طرفدار رهبران خارجی نبود.

البته به گفته گریشام، ترامپ رئیس جمهوری سوئیس را بابت تمیزی کشوری ستوده بود اما بوریس جانسون را یک یار واقعی صمیمی می‌دانست.

گریشام نوشت: به نظر می‌رسید نخست‌وزیر انگلیس یکی از معدود رهبران اروپایی بود که ترامپ تحملش می‌کرد. مکالمات میان آنها که هر دو افراد سفیدپوست چاق با موهای شوریده بودند، کلمه "بی‌نقشه" را باز تعریف کرد. جانسون یک بار در نشست گروه هفت در ۲۰۱۹ بر سر میز صبحانه گفت که استرالیا مرگبارترین کشور است چون عنکبوت، مار، کوریکودیل و کانگورو دارد. بعد آنها درباره این صحبت کردند که چقدر کانگوروها قدرتمند هستند!

گریشام در ادامه گفت که جانسون و ترامپ همچنین درباره برخی از سیاستمداران که به تازگی عمل جراحی انجام دادند و آنها فکر می‌کردند درباره برداشتن کیسه صفرا بود، صحبت کردند.  

بوریس جانسون وقتی املت تخم‌مرغ با سس می‌خورد، پرسید "آیا می‌شود یک کیسه صفرای جدید گذاشت؟ نمی‌دانم کیسه صفرا چه کار می‌کند." ترامپ گفت: فکر می‌کنم به الکل ارتباط داشته باشد.

مناسبات ترامپ با رهبران جهان؛ روایتی دیگر از ریاست‌جمهوری ترامپ