"جمیل صادقی فر" در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: کل نیروهای درگیر در بیماریابی و مراقبت مرزی در مهران ۱۵۱ نفر  هستد که به صورت ۲۴ ساعته به ارائه خدمات بیماریابی، نمونه گیری و آموزش های لازم با محوریت بیماری کرونا مشغول هستند. 

وی افزود: این نیروها مربوط به حوزه بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام و شبکه های بهداشتی درمانی تابعه، نیروهای مسلح (سپاه، ناجا و ارتش)،  دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، دانشگاه علوم پزشکی همدان و هلال احمر هستند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی ایلام در خصوص آخرین آمارهای بازگشت زائران از مرز مهران در حوزه بهداشت گفت: از  مورخ ۲۸ شهریورماه ۱۴۰۰ (۱۲صفر) تا ساعت  ۸ صبح مورخ ۷ شهریورماه ۱۴۰۰   (۲۳ صفر) در پایانه مرزی مهران از بیش از  ۱۲۲۸۳ نفر تست به عمل آمده است و ضمن درج مشخصات افراد و اطلاع به استان های مقصد، برای افراد علامت دار و مثبت آموزش های لازم ارائه شده است.

وی گفت: به جز کرونا، در مورد بیماری هایی از جمله آنفلوآنزا، التور، سایر بیماری های گوارشی و مسمومیت ها نیز نمونه گیری و بیماریابی لازم در دستور کار مراقبین سلامت پایانه مرزی است. 

صادقی فر با بیان اینکه خدمات نیروهای بهداشتی بدون یک دقیقه وقفه به صورت شبانه روز و در سه شیفت در دست انجام است، تاکید کرد: تا خروج آخرین زائر مراقبت های سلامت در پایانه مرزی بر اساس نظام مراقبت سندرومیک ادامه خواهد داشت.