به گزارش برنا، به از نقل از خبرگزاری فرانسه، آنتونیو گوترش امروز از فعالیت های فعالان جوان بین المللی حامی محیط زیست پیش از اجلاس مهم آب و هوایی سازمان ملل در شهر گلاسکو تقدیر کرد.

وی خطاب به شرکت‌کنندگان گردهمایی صدها نفر از این فعالان در شهر میلان گفت: پنجره فرصت برای جلوگیری از بدترین تاثیرات ناشی از بحران آب و هوایی به سرعت در حال بسته شدن است.

وی ادامه داد: ما می دانیم چه اقداماتی لازم است انجام شود و ابزارهایش را داریم. فعالان جوان بین المللی حامی محیط زیست پیشتاز مطرح کردن راه‌حل‌های مثبت در زمینه مقابله با بحران آب و هوایی جهان هستند. این فعالان می توانند با اقداماتشان رهبران جهان را در جایگاه پاسخگویی قرار دهند.

اجلاس آب و هوایی گلاسکو از ۱۰ آبان تا ۲۱ آبان ماه سال جاری با حضور شماری از رهبران جهان، کارشناسان امور زیست محیطی و  فعالان حامی مقابله با چالش های مربوط به تغییرات آب و هوایی در شهر گلاسکو انگلیس برگزار می شود.

از جمله درخواست های فعالان بین المللی محیط زیست از رهبران جهان ایجاد یک سیستم مالی شفاف مربوط به مقابله با تغییرات آب و هوایی، حرکت در مسیر انرژی های پاک‌تر و گردشگری پایدار و مسئولانه در جهان بوده است.

نخست‌وزیر انگلیس اخیرا اعلام کرده که اجلاس آتی تغییرات آب و هوایی در شهر گلاسکو شانس زیادی برای حصول توافق لازم به منظور جلوگیری از افزایش فاجعه‌بار گرمایش زمین و مقابله با تغییرات اقلیمی ندارد.