شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#استاندارد#لپ تاپ

استاندارد زمان کار با لپ تاپ چند ساعت در روز است؟

استاد گروه فیزیوتراپی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه استفاده بیش از حد از لپ تاپ و تلفن همراه می تواند مشکلات عضلانی اسکلتی ایجاد کند، اظهار کرد: حداکثر زمان مجاز برای کار با لپ تاپ 2 ساعت در روز است.

استاندارد زمان کار با لپ تاپ چند ساعت در روز است؟

به گزارش منیبان؛ حسین نگهبان سیوکی، استاد گروه فیزیوتراپی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: نزدیک بودنِ صفحه کلید لپ تاپ به صفحه نمایش، کاربر را مجبور می کند وضعیت های نادرست به خود بگیرد در واقع لپ تاپ غیرارگونومیک ترین و خطرناکترین نوع رایانه است، به طوری که در برخی از دستورالعمل ها حداکثر زمان مجاز برای کار با لپ تاپ 2 ساعت در روز است.

او افزود: اگر مانیتور لپ تاپ هم سطح چشم شود، در این حالت کیبورد در ارتفاع بالایی قرار می گیرد و اگر کیبورد در سطح صحیحی برای تایپ کردن قرار داده شود، مانیتور پایین تر از حد صحیح قرار خواهد گرفت این وضعیت غلط بدنی باعث می شود فشار زیادی به گردن، شانه ها و ستون فقرات کمری اعمال شود و زمینه مشکلات عضلانی اسکلتی شامل سردردهای گردنی، اسپاسم ها عضلانی و  بیرون زدگی دیسک های گردنی و کمری را فراهم آورد.

دکتر نگهبان سیوکی اظهارکرد: انجام ورزشهایی مانند کشش عضلات پکتورال، تمرینات تقویتی عضلات مولتی فیدوس گردنی-کمری توسط خود فرد، آموزش صحیح نحوه کار با لپ تاپ و آموزش نحوه صحیح نشستن در هنگام کار با لپ تاپ زیر نظر متخصص فیزیوتراپی می تواند ریسک ایجاد این مشکلات را به حداقل برساند.

او در خصوص استفاده بیش از حد از تلفن همراه نیز اذعان کرد: آسیب های استفاده بیش از حد از تلفن همراه شامل افزایش قوس های ستون فقرات گردنی، دردهای گردن و شانه، سردرد های مزمن، بیرون زدگی دیسک گردنی و گیرافتادن ریشه های عصبی اندام فوقانی و دست است.

دکتر نگهبان سیوکی با بیان اینکه تلفن همراه می تواند یک وزنه سنگین برای گردن فرد باشد، خاطرنشان کرد: در صفر درجه خم شدگی گردن، به میزان 5 کیلوگرم فشار به گردن اعمال می کند و در وضعیتهای 15، 30، 45 و 60 درجه خم شدگی گردن به ترتیب 12، 18، 22و 27 کیلوگرم نیرو  به گردن اعمال می شود.

استاد دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای جلوگیری از آسیبهای ناشی از تلفن همراه توصیه کرد: تا حد ممکن موبایل در جلوی چشمان شما و میزان خم شدن سرو گردن حداقل باشد اگر مجبور به نگاه کردن به پایین هستید به جای خم کردن سرو گردن، زاویه نگاهتان (چشم) را به پایین تغییر دهید و تا حد ممکن بعد از هر چند دقیقه استفاده از تلفن همراه، یک استراحت به سرو گردن و دست خود بدهید.

وبگردی