شهرخبر

پس از ۱۵ سال؛

اتحادیه اروپا برای انتخابات ونزوئلا ناظر اعزام می کند

اتحادیه اروپا برای انتخابات ونزوئلا ناظر اعزام می کند

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به حضور طیف گسترده ای از احزاب سیاسی در انتخابات منطقه ای ونزوئلا، از اعزام هیئت ناظر برای رصد این رویداد سیاسی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از یورونیوز، اتحادیه اروپا تصمیم دارد در پاسخ به دعوت شورای ملی انتخابات ونزوئلا، هیئتی را برای نظارت بر انتخابات منطقه‌ای و محلی به این کشور اعزام کند.

انتخابات یاد شده قرار است روز ۲۱ نوامبر (۳۰ آبان) در ونزوئلا برپا شود و این برای نخستین بار طی ۱۵ سال گذشته است که اتحادیه اروپا هیئتی را برای نظارت بر روند رای‌گیری عازم این کشور می‌کند.

«جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، «ایزابل سانتوش» نماینده پرتغالی پارلمان اروپا را به عنوان رئیس این هیئت تعیین کرده است.

اتحادیه اروپا پیشتر در سال‌های ۲۰۰۵ و ۲۰۰۶ نیز هیئت‌هایی را مامور نظارت بر انتخابات ونزوئلا کرده بود.

بورل درباره انتخابات پیش‌ رو در ونزوئلا گفت: برای نخستین بار طی سال‌های اخیر، یک فرایند انتخاباتی بی‌سابقه با حضور اغلب نیروهای سیاسی در این کشور برگزار خواهد شد. ماموریت هئیت اعزامی بررسی و ارزیابی فنی مستقل از کلیه جنبه‌های فرایند انتخاباتی است.

از ماه میلادی آگوست، دولت ونزوئلا به ریاست جمهوری نیکلاس مادورو باب گفتگو با جریان اپوزیسیون به رهبری خوان گوایدو را باز کرده است و همین مسئله موجب شده تا اتحادیه اروپا مواضع نرم تری نسبت به کاراکاس اتخاذ کند.

گفتگوها میان دو طرف تحت نظارت نروژ در مکزیک جریان دارد و هدف از آن تلاش برای یافتن راه‌حلی برای برون رفت از بحران حاد اقتصادی و اجتماعی در این کشور عنوان شده است.