شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#ارتش#ایالات متحده

فاش شدن اختلافات عمیق بین وزارتخانه‌های دفاع و خارجه آمریکا درباره خروج از افغانستان


فاش شدن اختلافات عمیق بین وزارتخانه‌های دفاع و خارجه آمریکا درباره خروج از افغانستان

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در یک نشست محرمانه با سناتورها گفته است که وزارت خارجه ایالات متحده مقصر اصلی خروج با تاخیر نظامیان و شهروندان این کشور از افغانستان بوده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، وبگاه اکسیوس به نقل از دو منبع آگاه نوشت: مارک میلی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در یک نشست محرمانه با سناتورها به طور مستقیم وزارت خارجه ایالات متحده را مقصر خروج و تخلیه با تاخیر از افغانستان ارزیابی کرده است.

بر اساس این گزارش، مارک میلی بر این باور بوده است که مقام های وزارت خارجه وقت زیادی را برای صدور دستور خروج از فرودگاه کابل تلف کرده‌اند.

این در حالی است که مارک میلی پیش از این نیز در نشست علنی با سناتورها گفته بود که "آیا دستور خروج از فرودگاه کابل باید زودتر صادر می شد یا نه. این سئوال بی پاسخی است که نیاز به بررسی های بیشتری دارد."

در 2 جلسه استماع در روزهای سه‌ شنبه و چهارشنبه، لوید آستین وزیر دفاع ،فرانک مک‌ کنزی فرمانده نیروهای آمریکایی در خاورمیانه و مارک میلی، در کمیته نیروهای مسلح مجلس سنای آمریکا حضور یافتند. این نشست بیش از پیش اختلافات شدید بین پنتاگون و وزارت خارجه آمریکا را نشان داده است.

آکسیوس افزود: برگزاری جلسه‌ های استماع می‌تواند در نهایت منجر به بررسی‌ های بیشتر در خصوص عملکرد آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا شود.

نمایندگان کنگره آمریکا در حال تحقیق درباره خروج آشفته و عجولانه دولت بایدن از افغانستان هستند.

انتهای پیام/