شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#بیت کوین

شروع فصل رویایی بیت کوین در بازار ارزهای دیجیتال

علیرضا کریمیان - کارشناس بازار رمزارز

با توجه به شرایط کلی بازار ارزهای دیجیتال بازار موج صعودی عظیم دیگری را تجربه خواهد داشت. تا هاوینگ (Halving) بعدی سقف تاریخی حدود ۶۰ هزار را ثبت کرد. بالاتر نیز خواهد رسید، بیت کوین از ۴۵ هزار تا ۶۰ هزار حرکت سریع در این مدت داشت. در این مدت خیلی اصلاح وجود نداشت و این روند منجر به اصلاح عمیق در بازار ارزه‌ای دیجیتال شد.

روند حرکت بیت کوین ۱۰۰ هزار دلاری

۳۰ تا ۴۰ هزار دلار محدوده کف میان‌مدت و بلندمدت بیت کوین هست. شاید قیمت بیت کوین به کمتر از ۴۰ هزار دلار نیز برسد اما این روند بین ۳۰ تا ۴۰ هزار دلار خواهد بود و از همین میزان به سمت ۱۰۰ هزار دلار حرکت خواهد کرد. امکانش وجود دارد که از ۱۰۰ هزار دلار عبور کند. حدود ۶ ماه تا یک سال این روند زمان خواهد برد.

علی-رضا-کریمیان

اتریوم جایگزین بیت کوین خواهد شد؟

جایگزینی ارزهای دیجیتال دیگر مثل اتریوم به جای بیت کوین بعید به نظر می‌رسد. فاصله اتریوم با بیت کوین زیاد است. در شرایط فعلی به صورت کلی آلت کوین‌ها روند بهتری را دارند اما نباید فراموش کرد که کامیونتی بیت کوین قوی‌تر است. فعلاً دور از انتظاری هست که سایر رمز ارزها جایگزین بیت کوین شوند. مگر اینکه رمز ارزی بیاید که کامیونتی قوی‌تر از بیت کوین داشته باشند. بیت کوین طرفداران پروپاقرص خود را دارد. در نتیجه این روند بیت کوین را در صدر جدول قرار داده است. در شش ماه یا یک سال آینده بعید به نظر می‌رسد که بیت کوین رقیب جدی داشته باشد.

سیکل بازار رمز ارزها نشان می‌دهد که روند و صعود خوبی را شاهد خواهیم بود. به نظر می‌آید، هر زمان موج صعودی آغاز شود، شاید بیش از ۱۰۰ هزار دلار هم برسد اما پیش‌بینی ۱۰۰ هزار دلار دور از ذهن نیست. در ماه‌های آینده قابل لمس خواهد بود.

تاثیر قوانین چین بر بازار رمز ارزها

روندی که چین در پیش گرفته است، در نگاه کلی به نفع مارکت رمزارزها هست. نکته مهم برای بیت کوین غیرمتمرکز بودن است. در مدتی روند استخراج بیت کوین در چین توسعه پیدا کرد و بخش زیادی از سرمایه بیت کوین در چین قرار گرفته بود اما روند فعلی بحث غیرمتمرکز بودن بیت کوین را بیشتر به چشم آورده است. ماینرها و فارم هایی که هست، در کشورهای مختلف را پراکنده شده است. این روند می‌تواند در آینده کمک کند که مجدد شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم که یک کشور قانونی وضع کند و قوانین تأثیر شدید بر بیت کوین داشته باشد.

آلت کوین‌ها و بازار ارزهای دیجیتال

 بازدهی آلت کوین‌هایی که بنیاد قوی دارند، در ۲ تا ۴ سال آینده خوب خواهد بود. بازدهی بیشتر از بیت کوین خواهند داشت اما همیشه دارای ریسک هستند. بیت کوین قدیمی‌تر است، کامیونتی خود را تشکیل داده است، مخاطب خاص خود را دارد، آزمون و خطا در خصوص بیت کوین انجام شده است و بلاک چین مشخصی دارد. مشکل خیلی از آلت کوین این هست که اطمینان در کلیت بازار برایشان به وجود نیامده است. در نگاه کلی بازدهی آلت کوین‌ها بهتر خواهد بود اما با توجه به ریزش‌ها و اتفاقاتی که ممکن است، در آینده شکل گیرد. احتمالاً شاهد ریزش شدی رخ دهد. در ۳ تا ۶ ماه آتی وضعیت بیت کوین بهتر خواهد بود. آلت سیزن تمام شده است و وارد فصل بیت کوین شده‌ایم.

نویسنده: علیرضا کریمیان