شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#کرونا

ثبت رکورد بستری بیماران مبتلا به کرونا در این استان

ثبت رکورد بستری بیماران مبتلا به کرونا در این استان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: در حال حاضر کردستان در پیک پنجم کرونا قرار دارد و دیروز رکورد جدیدی از تعداد بستری بیماران کرونا در استان به ثبت رسید.

به گزارش بهداشت نیوز، آمار بیماران مبتلا به کرونا که در بیمارستان‌های استان کردستان بستری هستند دیروز به 953 تن رسید.

از ابتدای امسال تاکنون این بیشترین تعداد بستری شدگان کرونا است که در کردستان به ثبت رسیده است.

همچنین بر اساس اعلام رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان، در 24 ساعت گذشته 310 بیمار جدید مبتلابه کرونا در استان شناسایی شده و 7 بیمار دیگر نیزدر مبارزه با این بیماری جان خود را ازدست دادند.

فرزین رضاعی در خصوص وضعیت کرونا در استان اظهار کرد: سه استان کردستان، کرمانشاه و آذربایجان غربی تنها استان‌هایی بودند که موج پنجم کرونا دیرتر وارد آنها شده و قاعدتا آخرین استانهایی هم هستند که این موج را پشت سر خواهند گذاشت.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود حداقل تا دو هفته دیگر موج پنجم در استان فعال است و از آن بعد روند کرونا کم کم شیب نزولی خواهد گرفت.

رضاعی در خصوص نبود واکسن برکت در استان برای تزریق به همشهریان، بیان کرد: متاسفانه واکسن برکت علارغم وعده های داده شده هنوز میزان لازم از سوی شرکت تولید کننده تامین نشده و به تعهدات خود عمل نکرده است.

وی با بیان اینکه نه تنها در استان کردستان بلکه تعدادی دیگر از استان‌ها نیزبا کمبود واکسن برکت مواجه هستند اظهار داشت: در حال حاضر به دنبال تهیه واکسن برکت از شهرستان‌هایی هستیم که استقبال کمتری از این نوع واکسن شده تا بتوانیم بخشی از نیازهای افرادی که نیازمند دز دوم این واکسن هستند را تامین کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان در خصوص تماس با برخی از شهروندان استان برای دریافت دز دوم واکسن آسترازنکا گفت: فاصله تزریق دز اول تا دز دوم واکسن آسترازنکا بین 8 تا 12 هفته است و افراد می‌توانند در فاصله بین 8 تا 12 اقدام به تزریق دز دوم کنند.

وی افزود: ممکن است برای اینکه تاریخ انقضا واکسن.ها به اتمام نرسد با شهروندان تماس گرفته شده باشد.