شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#ایالات متحده#افغانستان#دارای

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد:

صدها تن از شهروندان و افراد مقیم آمریکا از افغانستان خارج شدند

صدها تن از شهروندان و افراد مقیم آمریکا از افغانستان خارج شدند

بیش از صدها شهروند آمریکایی و افراد دارای اقامت دائم این کشور در یک پرواز چارتر از افغانستان عازم ابوظبی شده و انتظار می رود که روز پنج شنبه ابوظبی را به مقصد ایالات متحده ترک کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، مقامات آمریکا روز چهارشنبه درتلاش برای تأیید درستی فهرست مسافرانی هستند که با یک پرواز چارتر از افغانستان خارج شده اند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در این باره گفت: «کارمندان سفارت ما در امارات متحده عربی ۲۴ ساعت شبانه روز در حال فعالیت برای تأیید درستی اظهارنامه مسافران هستند و برای این کار با سازمان گمرک و حفاظت مرزی برای تضمین رصد دقیق مسافران پیش از صدور مجوز پرواز آنان به آمریکا همکاری می کند».

به گفته این سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، این مسافران احتمالاً فردا صبح (جمعه) به سفر خود به سمت ایالات متحده ادامه خواهند داد.

گفتنی است که آژانس گمرک و حفاظت مرزی وابسته به وزارت امنیت داخلی آمریکا از فرود هواپیمای چارتر حامل این افراد در خاک ایالات متحده خودداری کرد و در نتیجه این هواپیما در فرودگاه ابوظبی بر زمین نشست. بنا به گفته مقامات آگاه، وزارت امنیت داخلی آمریکا به مقامات فرودگاه ابوظبی در امارات اطلاع داده بود که یکی از این مسافران «مسأله دار است». اما هنوز مشخص نیست که این دلیل اصلی خودداری مقامات واشنگتن از دادن اجازه فرود به این هواپیما بوده است یا خیر.