شهرخبر

اظهارات جدید رئیس‌جمهور عراق درباره انتخابات

نخست وزیر عراق در واکنش به بیانیه انتخاباتی آیت الله سید علی سیستانی مرجع عالی شیعیان عراق، دولت خود را ملتزم به حمایت از انتخابات و قانونمندی دانست.

اظهارات جدید رئیس‌جمهور عراق درباره انتخابات

به گزارش منیبان، مصطفی الکاظمی در این بیانیه اعلام کرد: بیانیه حضرت مرجع عالی سید علی سیستانی (دام ظله) را درباره انتخابات با مضامین ملی و انسانی عالی آن دریافت کردیم.

نخست وزیر عراق در توییتر چنین ادامه داد: بر التزام نهادهای کشور در حمایت از فرآیند انتخابات تاکید می کنیم و نامزدها را به التزام به قانون و ضوابط و رای دهندگان را به مشارکت گسترده و انتخاب نیکو دعوت می کنیم.

 دفتر آیت الله سید علی سیستانی مرجع عالیقدر شیعیان عراق امروز چهارشنبه در بیانیه ای خطاب به رای دهندگان عراقی در انتخابات پارلمانی پیش رو از آنان خواست در راستای مبارزه با فساد و تحقق شکوفایی کشور از انتخابات گذشته درس بگیرند و مشارکتی آگاهانه و مسئولانه در انتخابات داشته باشند.

بیانیه مرجع عالی شیعیان عراق تصریح می کند: رای دهندگان گرامی باید از تجارب گذشته درس و عبرت بگیرند و این فرصت مهم را برای ایجاد تغییر واقعی در مدیریت کشور و دور کردن دست های فاسد و نالایق از مفاصل اصلی، غنیمت بدانند. این امر زمانی ممکن است که رای دهندگان دوش به دوش هم، آگاهانه و فعال در انتخابات شرکت و بهترین انتخاب را انجام دهند. خلاف چنین وضعیتی باعث تکرار ناکامی های پارلمان های پیشین و دولت های برآمده از آن خواهد شد.

بیانیه دفتر آیت الله سیستانی همچنین تاکید می کند که مسئولان انتخابات در راستای برگزاری آن در فضایی مطمئن و دور از تاثیرات جانبی پول، سلاح غیرقانونی و دخالت های خارجی اقدام کنند و ناظر بر شفافیت آن و حافظ آرای رای دهندگان باشند زیرا امانتی بر گردن آنهاست.

 انتخابات زودهنگام پارلمانی عراق قرار است روز دهم اکتبر آتی برابر با ۱۸ مهرماه ۱۴۰۰ برای انتخاب ۳۲۰ نماینده پارلمان برگزار شود.

وبگردی