جلال اکبری در گفت و گو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا با اشاره به شرایط پرسپولیس تاکید کرد: این تیم می تواند با وجود این که حریف سرسخت و قدری  مثل الهلال را در پیش روی خود می بیند از سد این تیم پرقدرت و متمول عبور کرده و این بار در فینال نیز با پیروزی برابر حریفش، جام ارزشمند قهرمانی آسیا را به فوتبال ایران هدیه دهد.

او در ادامه اظهار داشت: اگرچه چند مهره اثرگذار و خوب پرسپولیس در نقل و انتقالات از این تیم جدا شده اند اما حفظ اسکلت تیم و همین طور کادر فنی، به پرسپولیس کمک می کند که روند خوبی را که در فصل قبل داشت را ادامه دهد. در مورد بحث مدیریتی و مشکلات پیش روی پرسپولیس هم صحبت زیاد است اما امیدوارم در نهایت آرامش لازم در این زمینه نیز به باشگاه تزریق شود تا پرسپولیس با تمام قوا و بدون مشکل خاصی خود را برای بازی بزرگ روبروی الهلال آماده کند.

مدافع سال های گذشته پرسپولیس با اشاره به بازیکنان جدیدی که در فصل نقل و انتقالات اخیر به جمع شاگردان یحیی گل محمدی اضافه شده اند؛ تصریح کرد: فکر می کنم پرسپولیس در بحث نقل و انتقالات موفق عمل کرده و می تواند با تکیه بر این نفرات و نیروهای خوب و باتجربه خود شرایط خوبی را برای فصل پیش رو و همین طور بازی برابر الهلال داشته باشد.

جلال اکبری ضمن تمجید از مهره موثر و کارآمدی مثل سیدجلال حسینی در پرسپولیس به خصوص در ساختار دفاعی این تیم به خبرنگار برنا گفت: سیدجلال علاوه بر این که از نظر فوتبالی و فنی در سطح بالایی قرار دارد از نظر تجربه و شخصیت هم جزو بهترین های فوتبال ایران  محسوب می شود، موضوعی که نه تنها به مدافعانی که کنار او بازی می کنند، بلکه به کل تیم کمک بزرگی است. شما ببینید در سال های اخیر بازیکنانی مثل کنعانی و شجاع خلیل زاده توانستند در کنار سیدجلال نمایش خوب خود را ارتقاء داده و علاوه بر این که به تیم ملی دعوت شده اند، در حال حاضر جزو لژیونرهای ایران مطرح می شوند. سید جلال برای پرسپولیس یک نعمت بزرگ است و بخش مهمی از موفقیت های پرسپولیس در بخش تیمی و دفاعی ناشی از مدیریت و رهبری و توان فنی و فوتبالی و اخلاقی اوست.

بازیکن سابق پرسپولیس در مورد بازی مهم این تیم برابر الهلال در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا تصریح کرد: بدون شک این تیم حریف سرسختی برای پرسپولیس است.البته باید به این نکته هم اشاره کنم که  این تیم میلیاردی و پر ستاره که در خط حمله و خط میانی نفرات خوب و خطرناکی دارد در ساختار دفاعی و دفاع تیمی ضعف های مشهودی دارد که پرسپولیس با حضور مهاجمان خوب و سرعتی که دارد، می تواند از این موضوع نهایت بهره و استفاده را ببرد. مدافعان کند و مسن الهلال برابر مهاجمان باانگیزه پرسپولیس شب سختی را در آن بازی تجربه می کنند که امیدوارم پرسپولیس برنده باشد. پرسپولیسی ها بارها نشان داده اند که می توانند مقابل تیم های بزرگ از هوش بالا و سیاست خود به نحو احسن بهره گرفته و به نتیجه دلخواه برسند و در نهایت با پیروزی سربلندی دیگری را در آسیا  به ایران و فوتبال مان هدیه دهند.

اکبری که در حال حاضر در تیم جوانان باشگاه سپاهان مربیگری در تیم پایه های این باشگاه را تجربه می کند اشاره ای هم بازی دوستانه پیش روی این دو تیم کرد و در این خصوص گفت: به نظرم برگزاری این دیدار اتفاق خوب و جالبی است که می تواند تنش ها و برخی اتفاقات حاشیه ای بین دو تیم را تا حدود زیادی کاهش دهد. برگزاری این بازی نشانه افکار حرفه ای و شخصیت یحیی گل محمدی و محرو نویدکیا را بیش از پیش نشان داد و می تواند تنش های اخیر بین دو تیم و باشگاه را کم کرده و اتفاقات خوبی را رقم بزند.