شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#دولت#میلیارد دلار

ادعای آمریکا علیه چین درباره خرید هواپیماهای بوئینگ

ادعای آمریکا علیه چین درباره خرید هواپیماهای بوئینگ

وزیر بازرگانی آمریکا مدعی شد که دولت چین خطوط هوایی این کشور را از خرید ده ها میلیارد دلار هواپیمای بوئینگ ساخت آمریکا منع کرده است.

به گزارش مشرق به نقل از تارنمای هیل، جینا رایموندو برایموند گفت پکن کالاهای آمریکایی را بر خلاف توافق تجاری ۲۰۲۰ با دولت قبلی خریداری نمی کند.

وزیر بازرگانی دولت بایدن مدعی شد، ده ها میلیارد دلار هواپیما وجود دارد که خطوط هوایی چین می خواهند بخرند اما دولت این کشور مانع این کار می شود.

به دنبال کاهش فروش هواپیماهای شرکت بوئینگ آمریکا، سهام این شرکت در هفته جاری ۲.۶ درصد کاهش یافت و به ۲۱۸.۴۱ دلار رسید.

رایموند همچنین در مصاحبه با شبکه ان پی آر اظهار داشت  باید چینی ها را تحت فشار قرار دهیم تا آنها را مسوولیت پذیر کنیم.

این مقام دولت بایدن ادعا کرد که آنها به مالکیت معنوی احترام نمی گذارند و مالکیت معنوی شرکت های آمریکایی را به سرقت می برند.

دولت آمریکا در حالی به دنبال افزایش فروش هواپیماهای تجاری خود به چین است که بوئینگ ۷۳۷ MAX این کشور هنوز نتوانسته است در پی دو سقوط مرگبار مجوز ورود مجدد به آسمان چین را دریافت کند.

دولت بایدن سیاست خود را از دخالت‌های پرهزینه آمریکا در خاورمیانه و آسیای مرکزی (همچون ماموریت نظامی ۲۰ ساله آمریکا در افغانستان) به سوی روسیه و چین تغییر داده است.

بایدن که اوایل ماه جاری میلادی با شی جین پینگ رئیس جمهوری چین مذاکره کرد، وعده داده بود رویکردی متفاوت از دونالد ترامپ رئیس جمهوری سلفش در مقابل چین اتخاذ خواهد کرد.

رئیس جمهوری آمریکا ۲۵ شهریور ماه در یک ویدئو کنفرانس از کاخ سفید با نخست وزیران انگلیس و استرالیا از مشارکت و همکاری امنیتی – نظامی جدید (آکوس/ AUKUS) میان سه کشور خبر داد و گفت این مشارکت در مورد سرمایه گذاری بر روی بزرگترین منبع قدرت ما است.

توافق و مشارکت امنیتی جدید آکوس با عنوان صلح و ثبات در هند و اقیانوس آرام  اما با هدف مقابله با نفوذ چین صورت گرفت.

منبع: ایرنا