شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#عراق

المیادین خبر داد:

برکناری عضو اداره آثار باستانی عراق به علت مشارکت در نشست اربیل

برکناری عضو اداره آثار باستانی عراق به علت مشارکت در نشست اربیل

شبکه المیادین از عزل یکی از اعضای اداره کل آثار باستانی عراق به دلیل مشارکت او در نشست عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی در اربیل خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، خبرنگار المیادین در بغداد از عزل «سحر النصیری» عضو اداره کل آثار باستانی عراق در پی مشارکت او در نشست عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی در اربیل خبر داد.

بر اساس این گزارش، النصیری جمعه گذشته به عنوان سخنران در نشست عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی در اربیل با عنوان «صلح و ثبات» در اقلیم کردستان شرکت کرده بود.

گفتنی است، برگزاری نشست صهیونیستی اربیل واکنش‌های متعددی را در محافل سیاسی عراق به دنبال داشت. به عنوان نمونه، دفتر نخست وزیری عراق با صدور بیانیه‌ای ضمن اعلام مخالفت قاطعانه با هرگونه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی، اعلام کرد که برگزاری گردهمایی در حمایت از تل آویو در شهر «اربیل» از دیدگاه بغداد کاملاً مردود و غیر قابل قبول است.

افزون بر این، دفتر ریاست جمهوری عراق نیز بیانیه جداگانه‌ای را در محکومیت گردهمایی صهیونیست در اربیل منتشر کرد.

در همین ارتباط، «شیخ اکرم الکعبی» دبیرکل جنبش مقاومت اسلامی «نجباء» نیز نشست اربیل را اقدامی سفارشی و بی ارزش خواند و گفت: این نشست را برخی افراد ناموجه و خیانت‌کار و بی‌بهره از غیرت و شرافت عراق برای عادی سازی روابط با رژیم غاصب صهیونیستی برگزار کرده‌اند.