به گزارش برنا، در این نشست که با حضور علی نجفی سفیر جمهوری اسلامی ایران و جمعی از اعضای سفارت و نهادهای جمهوری اسلامی ایران مستقر در عمان برگزار شد، ایرانیان مقیم به طرح نقطه نظرات خود پیرامون تسهیل اقامت و فعالیت ایرانیان در عمان پرداختند.

سید کاظم سجادی معاون وزیرخارجه در امور کنسولی، مجلس و ایرانیان، ضمن ابراز خرسندی از حضور در این نشست وجود بسیاری از مشکلات در میان ایرانیان خارج از کشور را ناشی از فاصله گیری از فرهنگ و هویت و تاریخ ایران دانست و ابراز امیدواری کرد که با همت ایرانیان مقیم و حمایت و هدایت سفارت جمهوری اسلامی ایران شاهد تاسیس تشکل ایرانیان در عمان باشیم.

سجادی همچنین حفظ هویت ایرانی و پاسداشت زبان و ادب فارسی توسط ایرانیان خارج از کشور را از جمله عواملی دانست که موجب افزایش حضور و اعتبار ایرانیان می شود. ایشان در پایان بر تلاش و اهتمام بخش کنسولی وزارت خارجه بر پیگیری همه مسایل مطرح شده در این نشست تاکید کرد.

سفیر کشورمان نیز در این نشست گزارشی از وضعیت ایرانیان ارائه و اشاره به اینکه طی یکسال اخیر ورود اتباع ایرانی به عمان مشمول لغو رواید شده است، تاکید کرد: با تعامل و همکاری مثبت و ‌موثر با مقامات عمان، تمهیدات بیشتری برای حضور و فعالیت ایرانیان در عمان فراهم شود