شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#رئیس‌جمهور#بایدن

آقای رئیس‌جمهور مورد بازخواست قرار گرفت/ بایدن باید شفاف سازی کند

نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل تصریح کرد، جو بایدن باید به صورت علنی و صادقانه درباره تناقضات فاش شده طی اظهارات مقامات ارشد نظامی این کشور در جلسه سنا درباره افغانستان توضیح دهد.

آقای رئیس‌جمهور مورد بازخواست قرار گرفت/ بایدن باید شفاف سازی کند

به گزارش منیبان؛ به نقل از تارنمای شبکه فاکس نیوز، "نیکی هیلی" خاطر نشان کرد، جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا باید شفاف این مسئله را تشریح کند که آیا وی در مورد مسئله خروج از افغانستان و اینکه خروج از این کشور ممکن است موجب بروز بحران شود، توصیه‌هایی دریافت کرده یا خیر.

نیکی هیلی ضمن اشاره به صحبت های روز گذشته لوید آستین وزیر دفاع آمریکا و ژنرال مایک میلی رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا در جلسه پرسش و پاسخ کمیته خدمات نیروهای مسلح در سنای آمریکا درباره افغانستان خاطر نشان کرد: فردی که لازم بود ما حرفهایش را در این رابطه بشنویم، شخص رئیس جمهور است. منظور من این است که این جلسه منجر به مطرح شدن سوالات بیشتری شد.

وی افزود: در این جلسه عنوان شد که به رئیس جمهور آمریکا در مورد مسئله ماندن یا خروج از افغانستان توصیه‌هایی شده اما شخص بایدن گفته که هیچ کدام از مقامات نظامی به وی در مورد نگه داشتن نیروها بر روی زمین به وی حرفی نزدند.

در این جلسه ژنرال کنت مکنزی رئیس فرماندهی مرکزی آمریکا عنوان کرد که توصیه شخصی وی نگه داشتن حدود ۲۵۰۰ نیروی آمریکایی  در افغانستان بود اما گفت که وی این توصیه اش به بایدن را علنی نکرده است.

هیلی در این زمینه گفت: بنابراین لازم است بایدن پاسخی در این رابطه بدهد. لازم است تحقیقات را در این رابطه بدانیم؛ چون رئیس جمهور بایدن یک بار در این زمینه دروغ گفته است.

لوید آستین وزیر دفاع آمریکا در کمیته خدمات نیروهای مسلح در سنا، رویکرد واشنگتن در جنگ ۲۰ ساله در افغانستان را زیر سوال برد و به ناتوانی آمریکا در ملت سازی اعتراف کرد.

همچنین ژنرال مارک میلی رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا با اعتراف به اینکه عملیات خروج از افغانستان یک شکست راهبردی بود، گفت بازسازی مجدد القاعده یا داعش با آرزوی حمله به آمریکا یک احتمال بسیار واقعی است.

این مقام ارشد نظامی آمریکایی روز گذشته در سنای آمریکا همچنین با تروریستی خواندن گروه طالبان اظهار داشت که آنها روابط خود را با القاعده قطع نکرده اند.

وی تصریح کرد عملیات ارتش آمریکا در روزهای پایانی ماه اوت سال جاری که منجر به خارج کردن بیش از ۱۰۰ هزار نفر از افغانستان شد، یک موفقیت از نظر تجهیزات و تدارکات بود اما آن یک شکست راهبردی نیز محسوب می شد.

وبگردی