شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ترکیه#اوکراین#دولت

پسکوف:

مسکو مخالف استفاده از تسلیحات ترکیه در تنش های شرق اوکراین است

مسکو مخالف استفاده از تسلیحات ترکیه در تنش های شرق اوکراین است

سخنگوی کاخ کرملین طی سخنانی تاکید کرد که مسکو به هیچ عنوان نمی خواهد تسلیحات فروخته شده ترکیه به اوکراین علیه مخالفین دولت کی یف در شرق اوکراین استفاده شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین طی سخنانی تاکید کرد که مسکو به هیچ عنوان نمی خواهد تسلیحات فروخته شده ترکیه به اوکراین در چارچوب همکاری های تسلیحاتی دو کشور، علیه مخالفین دولت کی یف در شرق اوکراین مورد استفاده قرار گیرند.

بر اساس این گزارش، پسکوف در خصوص فروش تسلیحات ترکیه به اوکراین گفت: مسلماً این نکته بسیار مهم است. شما می دانید که اوکراین کشوری است که در جنوب شرقی خود دچار درگیری داخلی است. مطمئناً ما مایل نیستیم ببینیم چنین سیستم های تسلیحاتی برای حمله به شهروندان اوکراینی مورد استفاده قرار گیرند.

لازم به ذکر است، وزارت امور خارجه اوکراین ماه گذشته اعلام کرد که «دیمیتری کولبا» وزیر خارجه اوکراین و «مولود چاووش اوغلو» همتای ترک خود، درباره گسترش همکاری بین نیروهای دریایی هر دو کشور که به اجرای استانداردهای ناتو در نیروی دریایی اوکراین کمک کرده و توانایی دفاعی و سازگاری آن با کشورهای عضو ناتو را افزایش خواهد داد، گفتگو کردند.

گفتنی است، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه نیز اخیراً اعلام کرده که مسکو قصد دارد در جریان گفتگوی منظم، موضوع خروج اوکراین از ناتو را با آنکارا در میان بگذارد.