به گزارش برنا، مسابقات قهرمانی مردان آسیا شهریورماه سال جاری با حضور 16 تیم در ژاپن برگزار شد. در این میان تیم پاکستان برای ایرانی‌ها شاید از جذابیتی بیشتری برخوردار بود چرا که یک ایرانی هدایت آن را برعهده داشت. این جذابیت زمانی بیشتر شد که ایران با پاکستان هم‌گروه شد و تفکرات دو مربی ایرانی در میدان آسیایی مقابل هم قرار گرفت.

رحمان محمدی‌راد که سابقه حضور در تیم ملی و دستیاری کواچ و لوزانو را نیز در کارنامه دارد، هدایت تیم پاکستان را در قهرمانی مردان آسیا بر عهده داشت.

وی درباره شرایط حضورش در پاکستان و مدت زمانی که هدایت این تیم را برعهده داشت، گفت: فقط دو ماه و نیم در خدمت تیم ملی پاکستان بودم. با این زمان محدود سعی کردم شکل بازی پاکستان که شیوه‌ای ترکیبی است و در والیبال امروز جایی ندارد، تغییر دهم و به والیبال مدرن نزدیک کنم، اما به دلیل محدودیت زمان این اتفاق نیفتاد. بازیکنان به زمان بیشتری برای تطبیق با این شیوه نیاز داشتند.

محمدی‌راد ادامه داد: در مجموع از بازی‌هایی که در مسابقات قهرمانی آسیا به نمایش گذاشتیم راضی هستم. ترکیب تیم در مقایسه با زمانی که پاکستان برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا در سال 2019 به تهران آمد، کاملا متحول و جوان شده بود و از آن ترکیب تنها 5 بازیکن باقی مانده بودند. البته هر چه از مسابقات گذشت نظم، انسجام و هماهنگی تیم بالا رفت و بازیکنان در زمین یکدیگر را بهتر پیدا کردند.

سرمربی تیم ملی والیبال پاکستان در مسابقات قهرمانی آسیا، افزود: پیش از آغاز مسابقات قهرمانی آسیا، پاکستان در رتبه‌بندی فدراسیون جهانی در جایگاه پنجاه‌ودوم قرار داشت اما در حال حاضر در رده سی‌ونهم است.

بازیکن سابق تیم ملی والیبال درباره دوران فعالیت در پاکستان تصریح کرد: تجربه واقعا گرانبهایی بود. حضور در یک تیم ملی با فرهنگی متفاوت و آشنایی با سبک جدیدی از والیبال برای من بسیار ارزشمند بود. به ویژه در بحث انتقال مطالب توانستم آن چه که در ذهن دارم را پیاده کنم و از این موضوع بسیار رضایت دارم. علاوه بر این بابت حضور در مسابقات معتبری همچون قهرمانی آسیا به عنوان یک سرمربی جوان خوشحالم.

وی درباره وضعیت قراردادش با تیم ملی پاکستان بیان داشت: قرارداد من تا پایان مسابقات قهرمانی آسیا بود. این تیم در سال آینده مسابقات کشورهای اسلامی را در پیش رو دارد و میزبان مسابقات آسیای مرکزی است. قرار شد پس از بررسی برنامه‌ها و شرایط برای ادامه همکاری صحبت کنیم. باید این نکته را نیز اضافه کنم که درصد بسیار زیادی از بودجه پاکستان صرف ورزش کریکت می‌شود و والیبال حامی و طرفدار خیلی زیادی ندارد.

محمدی‌راد در پایان درباره شرایط تیم سپاهان که سرمربیگری آن را در لیگ برتر بر عهده دارد، خاطر نشان کرد: چند بازی تدارکاتی برای تیم سپاهان برنامه‌ریزی کرده بودیم که در حال انجام آن هستیم. امیدوارم این مسابقات آمادگی مناسبی برای حضور در لیگ برتر باشد.