شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#همزمان#واکسن#کرونا#واکسن آنفلوآنزا

می توانیم همزمان واکسن آنفلوآنزا و کرونا را باهم بزنیم؟

می توانیم همزمان واکسن آنفلوآنزا و کرونا را باهم بزنیم؟

رئیس گروه بیماری های معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی اعلام کرد: تزریق واکسن غیرفعال آنفلوانزا همزمان ولی تزریق در محل متفاوت با سایر واکسن ها از جمله واکسن کرونا منعی ندارد.

به گزارش بهداشت نیوز،  «فیض ا... برزگر» گفت: تجویز همزمان آن با داروهای ضدویروسی آنفلوانزا (به منظور درمان یا پیشگیری) نیز منعی ندارد و در ایجاد ایمنی زایی واکسن های مذکور تداخلی ایجاد نمی کند.

وی با بیان این که افراد با سابقه واکنش های آلرژیک شدید به واکسن آنفلوآنزا و یا هر یک از اجزای واکسن نمی توانند این واکسن را دریافت کنند، اضافه کرد: افراد دارای حساسیت شدید و خفیف به تخم مرغ، افراد دارای سابقه بیماری گیلن باره، افراد دارای بیماری حاد متوسط یا شدید با یا بدون تب، ممنوعیت دریافت واکسن را دارند و یا با اعمال ملاحظات و دستورالعمل های مراقبتی می توانند واکسن بزنند.

برزگراضافه کرد: در حال حاضر افراد مشکوک یا مبتلا به بیماری کووید 19 تا زمان رفع علائم بیماری (حداقل 2هفته) مجاز به دریافت واکسن نیستند.

وی ادامه داد: افراد در معرض تماس با افراد کرونا مثبت و افراد قرنطینه، پس از اتمام مدت قرنطینه به شرط نداشتن علائم بیماری کرونا می توانند واکسن را دریافت کنند.

این مسئول به جامعه اولویت دار تزریق واکسن آنفلوآنزا نیز اشاره و اعلام کرد: تزریق واکسن به گروه های اولویت دار نیز براساس دستورالعمل کشوری مورد تایید وزارت بهداشت خواهد بود.
وی با بیان این که هنوز واکسن آنفلوآنزا وارد استان نشده است، ادامه داد: پس از ورود واکسن ما براساس پروتکل های الحاقی و افراد واجد شرایط در این پروتکل تزریق واکسن مورد نظر را انجام می دهیم.