شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#رئال مادرید#بارسلونا

مقایسه قدرت مالی باشگاه‌های رئال مادرید و بارسلونا برای پرداخت حقوق/ کاتالان‌‌ها در قهقرا!


مقایسه قدرت مالی باشگاه‌های رئال مادرید و بارسلونا برای پرداخت حقوق/ کاتالان‌‌ها در قهقرا!

بحران مالی باشگاه بارسلونا دست مدیران این باشگاه را برای پرداخت حقوق به بازیکنانش به شدت بسته است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از برنامه «کوپه پارتیداسوی» اسپانیا، بحران مالی باشگاه بارسلونا محدودیت‌های این باشگاه برای پرداخت حقوق به بازیکنانش را بیش از پیش افزایش داده است. با وجود خودداری از تمدید قرارداد لیونل مسی که بیشترین حقوق را در میان تمام بازیکنان دنیا دریافت می‌کرد و انتقال دیگر بازیکن پردرآمد تیم آنتوان گریزمان به اتلتیکومادرید، دست مدیران باشگاه بارسلونا برای پرداخت حقوق خیلی باز نیست حداقل در قیاس با رقیب دیرینه‌شان یعنی رئال مادرید.

به گزارش کوپه‌ پارتیداسو، بارسلونا در حالی که فصل گذشته تا 347 میلیون یورو در سال امکان پرداخت حقوق به بازیکنانش را داشت و از این حیث در میان تمام باشگاه‌های اسپانیا در رده دوم قرار می‌گرفت، در این فصل سقف توانایی مالی‌اش برای پرداخت حقوق به 97 میلیون یورو کاهش پیدا کرده و به این ترتیب در رده‌بندی تیم‌های اسپانیایی از حیث قدرت مالی برای پرداخت حقوق به رده هفتم سقوط کرده است.

این تنزل درجه و کاهش قدرت مالی نشان می‌دهد که چرا بارسلونا امسال در تراز حساب‌های مالی‌اش مشکلات فراوان دارد و مجبور شد با مسی و گریزمان خداحافظی کند و به سراغ بازیکنان آزاد مانند ممفیس دپای، سرخیو آگوئرو یا اریک گارسیا برود.

در همین حال رئال مادرید شرایط کاملاً برعکس کاتالان‌ها دارد. این باشگاه که فصل گذشته سقف توانایی‌اش برای پرداخت حقوق 473 میلیون یورو بود، در این فصل تا 739 میلیون یورو امکان پرداخت حقوق دارد که این 642 میلیون یورو بیش از بارسلونا است. البته حقوق‌‌های پرداختی رئال مادرید به سقف توان مالی‌اش نزدیک هم نیست.

 

انتهای پیام/