شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ترامپ#دولت#کاخ سفید

جزئیاتی از ماجرای کلونوسکپی محرمانه ترامپ

جزئیاتی از ماجرای کلونوسکپی محرمانه ترامپ

"استفانی گریشام"، سخنگوی مطبوعاتی سابق کاخ سفید در دولت ترامپ در کتابی جدید توضیحاتی درباره مراجعه مرموز ترامپ به مرکز پزشکی نظامی ملی والتر رید در نوامبر ۲۰۱۹ ارائه می‌دهد و تلویحاً اظهار می‌دارد که ترامپ تحت کلونوسکوپی قرار گرفته بود.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه خبری هیل، گریشام در کتابش با اشاره به مراجعه مشابه جورج بوش، رئییس جمهور آمریکا در سال ۲۰۰۲، که طی آن، بوش اختیارات خود را به صورت موقت در اختیار دیک چنی، معاون اول خود قرار داد، دلیل عدم شفافیت ترامپ درباره‌ این مراجعه به خصوص را تا حدی، عدم تمایل وی به انتقال موقت قدرت به مایک پنس، معاون اولش دانست.

گریشام همچنین نگرانی ترامپ درخصوص شوخی رسانه‌ها با این موضوع را دلیل دیگری برای سکوت وی دانست.

نیویورک تایمز به نقل از کتاب منتشر شده نوشته است، ترامپ این آزمایش را بدون بیهوشی انجام داد.

ترامپ در سال ۲۰۱۹ مراجعه‌ای سرزده به مرکز پزشکی والتر رید داشت که موجی از گمانه زنی‌ها را درباره علت این مراجعه برانگیخت.

شان کانلی، افسر نیروی دریایی آمریکا و پزشک معالج ترامپ، در بیانیه‌ای دلیل این مراجعه را یک "چکاپ روتین و از قبل برنامه ریزی شده" دانست و افزود که علت عدم ثبت این مراجعه، مسائل مربوط به زمانبندی آن‌ بوده است.

وی همچنین ادعاهایی مبنی بر اینکه ترامپ دردی در ناحیه سینه احساس میکرده و حضورش در این مرکز، حضوری اورژانسی بوده را تکذیب کرد.

شایعات پیرامون وضع سلامتی ترامپ تا جایی او را خشمگین کرد که در جلسه کابینه، بدون اینکه به خبرنگاران اجازه قطع کردن حرفش را بدهد، گفت: «این مردم مریض هستند، مریض! و مطبوعات در این کشور واقعا خطرناک هستند.» وی افزود: «ما در این کشور آزادی مطبوعات نداریم؛ کاملا برعکس.»

سخنگوی پیشین مطبوعاتی کاخ سفید در کتابش عنوان کرد که ترامپ می‌توانست با علنی کردن دلیل مراجعه‌اش تابوشکنی کرده و جان بسیاری را که از انجام این آزمایش سر باز می‌زنند نجات دهد، اما "درست مانند همه‌گیری کرونا، او تنها درگیر نفس خود و توهماتش پیرامون آسیب ناپذیری‌اش بود."

دونالد ترامپ اما در بیانیه‌ای که به هیل فرستاده، در پاسخ به این کتاب، سخنگوی مطبوعاتی خود را نالایق خواند و گفت که این بی‌کفایتی از همان ابتدا واضح و مبرهن بوده‌ است.

ترامپ در این بیانیه گفت: «او (گریشام) پس از جدایی‌ از همسرش بسیار بدخلق و عصبانی بود و هرچه بیشتر گذشت، کمتر به او اعتماد یا حتی فکر می‌شد. او مشکلات بزرگی داشت و ما احساس کردیم که نیاز است این مشکلات را در تنهایی حل کند. امروز اما او مثل دیگران، از ناشران چپگرای افراطی حقوق می‌گیرد تا خلاف واقعیت بنویسد.»

گریشام پیش از اشتغال در دفتر ملانیا ترامپ، بانوی اول آمریکا، به مدت ۹ ماه به عنوان سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید فعالیت می‌کرد تا اینکه در ۶ ژانویه ۲۰۲۰، پس از هجوم طرفداران ترامپ به ساختمان کنگره برای جلوگیری از تایید رای کالج الکترال در انتخابات ۲۰۲۰، استعفا داد.

از آن زمان، رابطه بین ترامپ و گریشام با کدورت همراه بوده است و رئیس جمهور و بانوی اول سابق در بیانیه‌هایی بر علیه مشاور پیشین خود تاخته‌اند.

انتهای پیام