شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#داعش#جدید

نقشه جدید داعش ناکام ماند

منابع عراقی از کشته شدن عامل انتحاری داعش در شمال بغداد در جریان عملیات نیروهای حشد شعبی خبر دادند.

نقشه جدید داعش ناکام ماند

به گزارش منیبان؛ خبرنگار المیادین از کشته شدن دو عنصر بارز داعشی در کمین موفق نیروهای حشد شعبی در الطارمیه در شمال بغداد خبر داد و اعلام کرد: این عملیات از سوی فرماندهی عملیات بغداد حشد شعبی با همکاری با سازمان امنیت ملی انجام شد.

یکی از عناصر داعشی که کشته شده است عامل انتحاری بود.

 

حشد شعبی با اقتدار امنیت کرکوک برقرار کرده است

«علی الحسینی» مسئول رسانه‌ای محور شمال حشد شعبی عراق گفت: نیروهای حشد شعبی به عملیات خود علیه تروریسم در کرکوک ادامه می‌دهند و کنترل اوضاع را در محورهای محوله به حشد شعبی در دست دارند.

وی افزود: نیازی به نیروهای پیشمرگه در کرکوک نیست به ویژه که آنها نیروهای برقرارکننده امنیت اقلیم هستند و به بهانه حملات تروریستی جسته  و گریخته امنیتی نباید وارد کرکوک شوند.

الحسینی گفت: تروریست‌ها اقدامات جنایتکارانه در مناطق نزدیک به استقرار نیروهای پیشمرگه انجام می‌دهند و نیروهای مذکور، واکنشی نشان نمی‌دهند. کرکوک نیازی به نیروهای پیشمرگه ندارد.

 

لزوم انجام عملیات نظامی جدید در مناطق واقع در کمربندی بغداد

«امیر عبدالمنعم الساعدی» کارشناس امور امنیتی عراقی بر لزوم انجام عملیات نظامی جدید در مناطق واقع در کمربندی بغداد برای تضمین امنیت حوزه‌های انتخابات تاکید کرد.

وی افزود: آرامش در کمربندی بغداد به مفهوم پایان یافتن تحرکات تروریست‌ها نیست و نیازمند طرح و برنامه ویژه در اسرع وقت است.

این کارشناس تصریح کرد: تروریست‌ها در مناطق دور از دید نیروهای امنیتی عراق حرکت می‌کنند.

 

داعش ابزار سرویس‌های اطلاعاتی بین المللی علیه عراق است

«ایوب الربیعی» عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق گفت: داعش ابزار سرویس‌های اطلاعاتی بین المللی با هدف تحقق اهداف ژئوپلتیک در منطقه خاورمیانه است.

وی افزود: خروج نیروهای خارجی از عراق، بهترین راه برای پایان تنش‌هاست به ویژه که ما نیروهای حشد شعبی و امنیتی قوی برای کنترل امور را در اختیار داریم.

وبگردی