شهر خبر

ثبت بیش از ۹۰۰ حمله سایبری به سیستم انتخاباتی در روسیه


ثبت بیش از 900 حمله سایبری به سیستم انتخاباتی در روسیه

دبیر شورای امنیت روسیه گفت، طی ۳ روز برگزاری انتخابات اخیر دومای دولتی، بیش از ۹۰۰ حمله سایبری به سیستم رای‌گیری الکترونیکی این کشور با هدف اختلال در این سیستم و آسیب رساندن به برنامه تأمین امنیت آن ثبت شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "نیکولای پاتروشییف" دبیر شورای امنیت روسیه امروز، چهارشنبه در نشستی با مقامات امنیتی در منطقه ساخالین جنوبی این کشور اعلام کرد که در جریان انتخابات اخیر دومای دولتی، بیش از 900 حمله سایبری به سیستم رای‌ گیری از راه دور الکترونیکی روسیه ثبت شده است.

پاتروشییف توضیح داد: «تنها در طول 3 روز تعیین شده برای برگزاری انتخابات دوما (17 الی 19 سپتامبر/26 تا 28 شهریور ماه) بیش از 900 حمله کامپیوتری پیچیده با هدف ایجاد اختلال در سیستم رای گیری از راه دور الکترونیکی و آسیب رساندن به برنامه تأمین امنیت مربوط به آن صورت گرفت.»

به گفته وی، در برخی از این حملات سایبری، هکرها با هدف اقدامات تحریک آمیز، آدرس منبع حمله را تغییر می‌دادند.

این مقام امنیتی همچنین تأکید کرد که ضروری است تا در روسیه یک سیستم امن اطلاعاتی و اینترنتی ایجاد شود تا بتوان با تأثیرات مخرب منابع اینترنتی مختلف بر اذهان عمومی شهروندان مقابله کرد. وی از جمله جدی‌ترین تهدیدات اینترنتی برای مردم روسیه را ترویج ایدئولوژی‌های تند و افراطی ناسیونالیستی و مذهبی، تمایلات جدایی خواهانه و درگیری‌های بین قومی و همچنین جذب جوانان در گروه‌های تروریستی نامید.

دبیر شورای امنیت روسیه یادآور شد، به منظور مقابله با چنین تمایلاتی لازم است تا از استفاده عمومی از فناوری‌های اینترنتی و اطلاعاتی در جهت حفط و گسترش ارزش‌های فرهنگی، تاریخی، معنوی و اخلاقی اطمینان حاصل کرد.

روز گذشته "دیمیتری مدویدیف" معاون رئیس شورای امنیت روسیه این احتمال را بعید ندانسته بود که تحقیقات جامعی درباره دخالت شرکت‌های بزرگ فناوری‌های اطلاعاتی آمریکایی در انتخابات پارلمانی اخیر روسیه انجام شود. به گفته وی، در طول سه روز برگزاری انتخابات کمیته مرکزی انتخابات روسیه تعداد بسیار زیادی حملات سایبری را ثبت کرد که بیش از نیمی از آنها از خاک ایالات متحده صورت گرفته بود.

انتهای پیام/