شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#رئیس جمهور#دانشمندان#چین#رئیس‌جمهور

رئیس جمهور چین خواستار تربیت و پرورش دانشمندان وطن‌پرست شد

رئیس جمهور چین خواستار تربیت و پرورش دانشمندان وطن‌پرست شد

رئیس‌جمهور چین می‌خواهد لیست دانشمندان و روشنفکران با استعداد چینی را که "تمایل سیاسی درست" دارند و از احساسات وطن‌پرستانه برای خدمت به ملت خود برخوردارند، گسترش دهد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، خبرگزاری شینهوا به نقل از شی جینپینگ، رئیس جمهور چین در یک کنفرانس دو روزه در پکن گزارش داد: چین، دومین اقتصاد بزرگ جهان قصد دارد سرمایه‌گذاری در زمینه تحقیق و توسعه را تا سال ۲۰۲۵ و توانایی‌اش را برای تربیت و پرورش استعدادهای داخلی تا سال ۲۰۳۰ به شدت افزایش دهد.

همزمان با اینکه آمریکا درهای خود را به روی دانشجویان و دانشمندان چینی که موضوعات حساس را فرا می‌گیرند، می‌بندد و صادرات تکنولوژی به پکن و تبادل ایده با این رقیب استراتژیکش را محدود می‌کند، پرورش استعدادهای فکری به ویژه در علوم به یکی از اولویت‌های فوری برای چین تبدیل شده است.

شی جینپینگ در این کنفرانس دو روزه در پکن که روزهای دوشنبه و سه‌شنبه برگزار شد و به توسعه نیروی انسانی اختصاص داشت، گفت: ما باید در تربیت و پرورش استعدادهایمان به صورت بومی، عزم، اراده و اعتماد به نفس داشته باشیم.

وی افزود: ما باید بر تمایل سیاسی درست، بهبود دائم فعالیت روشنفکران، انگیزه دادن به افراد بااستعداد برای اینکه احساس وطن‌پرستی عمیق داشته باشند، پیش قدم شدن و خدمت به کشور اصرار بورزیم.

شی جینپینگ از سال ۲۰۱۳ میلادی که به عنوان رئیس جمهور چین زمام امور کشور را در دست گرفت، بر برتری حزب کمونیست در تمامی جنبه‌های زندگی چینی‌ها تاکید کرد، نقش قاطعانه‌تری را در عرصه جهانی ایفا کرد و در خصوص موضوعات مختلف از جمله تجارت، امنیت آسیا و وضعیت حقوق بشر در چین، مقابل آمریکا ایستاد.

واشنگتن مدت‌هاست که مقامات چین را به مشارکت در دزدی‌ ایده‌های آمریکایی متهم کرده‌ است؛ اتهامی که پکن آن را رد می‌کند.

شی جینپینگ گفت: چین قصد دارد تا سال ۲۰۳۴ در زمینه "علوم استراتژیک" رتبه اول را در جهان داشته باشد.

رسانه‌های دولتی چین "علوم استراتژیک" را به عنوان حوزه‌های تحقیق که می توانند منافع ملی بلند مدت این کشور را تقویت کنند، تعریف کرده‌اند.  

انتهای پیام