شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#مجلس#دولت سیزدهم
گفت‌و‌گو|

دیپلماسی اقتصادی نباید فقط در وزارت امور خارجه پیگیری شود/ دولت منتظر وین نماند!

رئیس کمیسیون «شورا‌ها و امور داخلی کشور» مجلس با بیان اینکه رویکرد دولت سیزدهم از ابتدا این بوده است که با همه کشور‌های دنیا ارتباط برقرار کنیم و ارتباط کشور را محدود به چند کشور خاص نکنیم، گفت: با این حال دیپلماسی اقتصادی نباید فقط در وزارت امور خارجه پیگیری شود.
محمدصالح جوکار در گفت‌و‌گو با میزان، با اشاره به اینکه دولت سیزدهم باید توجه جدی به دیپلماسی اقتصادی داشته باشد، اظهار داشت: در سال‌های گذشته، نمایندگی‌های وزارت امور خارجه در سطح استان‌ها تشکیل می‌شد و آنان وظیفه داشتند که ظرفیت‌های هر استانی را به سفارتخانه‌های ایران در خارج از کشور انتقال دهند.

وی ادامه داد: هدف از این کار آن بود که سفارتخانه‌های ایران در خارج از کشور جهت بازاریابی و استفاده از این ظرفیت‌ها در خارج از کشور فعالیت کنند که متأسفانه این کار آن طور که باید و شاید عملیاتی نشد.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دیپلماسی اقتصادی نباید فقط در وزارت امور خارجه پیگیری شود، تصریح کرد: یکی از مشکلات اساسی دولت قبلی آن بود که ارتباطات خودش را محدود به چند کشور غربی کرده بوده و همین مسئله باعث شد که ناکارآمدی جدی در عرصه سیاست خارجی به وجود آید.

رئیس کمیسیون «شورا‌ها و امور داخلی کشور» مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت سیزدهم باید این مشکل را مرتفع کند، گفت: رویکرد دولت سیزدهم از ابتدا این بوده است که با همه کشور‌های دنیا ارتباط برقرار کنیم و ارتباط کشور را محدود به چند کشور خاص نکنیم.

جوکار با تاکید بر اینکه برای تحقق این مسئله باید سفارتخانه‌ها فعال شوند، تصریح کرد: ما باید فعالیت‌های سفارتخانه‌های کشورمان را در خارج از کشور به صورت دقیق پیگیری و رصد کنیم و از آنان بخواهیم که اقدامات لازم را جهت تقویت دیپلماسی اقتصادی انجام دهند.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: دولت سیزدهم نباید معطل و منتظر نتیجه مذاکرات وین بماند و باید تمرکز اصلی خود را روی ارتباط با همسایگان و توجه به ظرفیت‌های داخلی خودمان بگذارد.
 

انتهای پیام/