شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مالیات

رمضی: مهمترین مشکل ما تضعیف قوانین بالا دستی است/ یکی از اهداف ما کسب کرسی‌های بین المللی است


رمضی: مهمترین مشکل ما تضعیف قوانین بالا دستی است/ یکی از اهداف ما کسب کرسی‌های بین المللی است

رئیس فدراسیون ورزش کارگری گفت: حذف تبصره ماده ۳۸ از قانون مالیات بر ارزش افزوده ضربه بزرگی به ورزش کارگری زد که اصلاح آن مستلزم تصویب مراجع رسمی است.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، نشست خبری فدراسیون ورزش کارگری صبح امروز در آکادمی ملی المپیک برگزار شد.

در ابتدا نشست امیرحسینی، رئیس انجمن ورزش شرکت‌ها به اهداف برگزاری مسابقات جهانی ورزش شرکت‌ها پرداخت و گفت: در کاروان اعزامی نگاه ویژه‌ای به بانوان شده به طوری که یازده نفر از تیم را بانوان تشکیل می‌دهند.

عبدالحمید احمدی، معاون توسعه فرهنگی وزارت ورزش و جوانان کم تحرکی را چالش امروز جوامع دانست و اظهار داشت: موثرترین و کم هزینه‌ترین راه ورزش و فعالیت بدنی است و باید ورزش را در میان اقشار مختلف مردم مورد توجه قرار دهیم. لازمه نیروی انسانی ورزش است و از این منظر ورزش در میان 14 میلیون کارگر کشور حائز اهمیت است. 

وی افزود: مسابقات جهانی کارگران نقش موثری در انگیزه دادن به ورزش آنها ایجاد می‌کند تا افراد بیشتری به ورزش روی آورده و در سطح بین‌المللی رقابت کنند و اینکه ما موفق شدیم تیم ملی در سومین دوره مسابقات جهانی شرکت کند، اتفاق خوبی است.

احمدی خاطرنشان کرد: این مسابقات در افزایش انگیزه کارگران تاثیرگذار است و وزارت ورزش و جوانان هم‌ در اعزام‌شان به مسابقات جهانی با نگاه حمایتی موافقت کرد. امیدوارم حضور کاروان ایران موفق آمیز باشد و شاهد کسب مدال و ایستادن روی سکو باشیم. از این فرصت استفاده کنیم تا توان ورزشی خود را اثبات و در جهت ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی خود تلاش کنیم. 

در ادامه نشست خبری جواد رمضی، رئیس فدراسیون ورزش کارگری به فعالیت فدراسیون جهانی ورزش شرکت‌ها اشاره کرد و گفت: سومین دوره این رقابت‌ها به دلیل شیوع ویروس کرونا به مهرماه موکول شد که از 14 تا 19 مهرماه در آتن یونان برگزار می‌شود. مسابقات با حضور 4 هزار ورزشکار در 28 رشته  برگزار می‌شود و کاروان ایران با نام جهادگران تولید با حضور 115 ورزشکار در 14 رشته و از 9 شرکت تولیدی در این رقابت‌ها شرکت می‌کنند.

وی افزود: تیم ایران در رشته‌های دوومیدانی، فوتبال، والیبال، تنیس روی میز، شنا و دارت شرکت می‌کند. آنچه برای ما مهم است مشارکت شرکت‌های تولیدی بیشتر است که در دومین حضورمان در این مسابقات رشد 40 درصدی داشته‌ایم و افرادی که در این مسابقات شرکت می‌کنند، سفیران توسعه ورزش کارگران خواهند بود.

رمزی با اشاره به  سه رویداد بزرگ ورزش کارگری، ادامه داد: امسال سه رویداد بزرگ‌ داریم که مسابقات جهانی به دلیل شیوع ویروس کرونا لغو شد. با حمایت وزارت رفاه و وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک کاروان ورزشی بزرگتری را راهی این مسابقات می‌کنیم.

وی افزود: مسابقات فوتبال شرکت‌ها را داریم که تیم کارگری مس سرچشمه به عنوان نماینده کشورمان در این رقابت‌ها شرکت خواهد کرد.

رئیس فدراسیون ورزش کارگری درخصوص جوایز درنظر گرفته برای مدال آوران مسابقات اظهار داشت: سیاستی که در اعزام‌ها داریم. جوایز ورزشکارانی که به مسابقات جهانی کارگری اعزام می‌شوند از طریق وزارت ورزش و وزارت کار و رفاه اجتماعی انجام می‌شود و جوایز مسابقات جهانی شرکت‌ها از طریق شرکت‌ها پرداخت خواهد شد.

وی ابراز امیدواری کرد کاروان ایران جایگاه قبلی خود را در مسابقات جهانی شرکت‌ها کسب کند و گفت:  شرایط در این دوره سخت‌تر است. شرایط تمرینی به دلیل کرونا آمادگی ورزشکاران را تحت تاثیر قرار داده است و امیدواریم جایگاه قبل را پیدا کنیم.

رمضی تصریح کرد: مهمترین مشکل ما تضعیف قوانین بالادستی است. اگرچه قوانین خوبی تدوین شد اما چند سالی است که ضعف داریم.حذف تبصره ماده 38 از قانون مالیات بر افزایش افزوده به ورزش کارگری  ضربه زده و انگیزه ورزشکاران را از بین برده است که اصلاح آن مستلزم این است که مراجع رسمی تصویب کنند.

وی به کسب سه کرسی جهانی در دوره گذشته اشاره کرد و خاطرنشان کرد: در دوره قبل که تیم ایران شرکت کرد توانستیم یکی از کرسی‌های جهانی را کسب کنیم و در این دوره نیز کاندید سه کرسی در حوزه های فوتبال، جودو و ژیمناستیک شده‌ایم و امیدواریم این کرسی‌ها را کسب کنیم. کار سختی داریم، اما یکی از اهداف ما کسب کرسی‌های بین المللی است.

انتهای پیام/