شهر خبر

واکسیناسیون ۲۴ درصدی دانش آموزان این شهرستان تنها در یک هفته

واکسیناسیون ۲۴ درصدی دانش آموزان این شهرستان تنها در یک هفته

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کمیجان از استقبال خوب دانش آموزان کمیجانی و واکسینه شدن ۲۴ درصدی آن ها در چند روز اخیر خبر داد.

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر نبی الله بابایی بیان کرد: در شهرستان کمیجان ۲۷ هزار و ۳۵۸ نفر جمعیت بالای ۱۸ سال وجود دارد که از ابتدای شروع روند واکسیناسیون تاکنون، ۱۶ هزار و ۳۳۲ نفر دُز اول و ۷ هزار و ۸۱۵ نفر هر دو دُز واکسن خود را دریافت کرده اند و عبارت دیگر ۶۰ درصد گروه هدف با دریافت نوبت اول و ۲۹ درصد با دریافت هر دو نوبت واکسن خود، علیه ویروس منحوس کرونا واکسینه شده اند.

وی ادامه داد: در راستای ابلاغیه ارسال شده مبنی بر واکسیناسیون دانش آموزان شاهد استقبال و مراجعه خوب این گروه از جامعه هدف هستیم به طوریکه ۲۴ درصد آن ها تنها در طی چند روز واکسینه شده اند و امیدواریم که با ادامه این روند هر چه سریعتر شاهد پوشش دهی مطلوب تر، در این گروه از جامعه هدف نیز باشیم.

وی سلامت و ایمنی دانش آموزان و فرهنگیان یک اصل بسیار مهم دانست و گفت: به دنبال فراخوان گروه های فرهنگیان، ۹۲ درصد آن ها نوبت اول و ۸۳ درصد نوبت دوم واکسن خود را دریافت کرده و علیه ویروس کووید ۱۹ واکسینه شده اند.

رییس مرکز بهداشت شهرستان کمیجان اظهار کرد: در سطح شهرستان علاوه بر ۲ مرکز تجمیعی فعال واکسیناسیون در کمیجان و میلاجرد، مراکز جامع سلامت روستایی نیز در حال ارائه خدمت و واکسیناسیون گروه های هدف هستند.

وی در ادامه گفت: دو مرکز تجمیعی کمیجان و میلاجرد در شیفت بعدازظهر و روزهای تعطیل نیز فعال هستند و مقرر شده است که در راستای مراجعه بیشتر و استقبال مردم یکی از مراکز در شیفت شب نیز فعال و آماده خدمت رسانی به مردم شهرستان باشد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه برخی از بیماران توان حرکت و خروج از منزل را ندارند و این گروه ها در اولویت واکسیناسیون و ایمن‌سازی عمومی در برابر بیماری کرونا هستند از این رو تدابیر خاصی در این زمینه در نظر گرفته شده به طوری که با مراجعه به محل زندگی آنها واکسیناسیون این گروه ها صورت می گیرد.

وی افزود: هیچگونه کمبودی در زمینه واکسیناسیون در سطح شهرستان وجود ندارد و تمامی انواع واکسن ها در مراکز موجود می باشند و تاکنون رکورد تزریق بیش از ۷۰۰ دُز واکسن کرونا به صورت روزانه ثبت شده و خوشبختانه زیر ساخت لازم در جهت افزایش این آمار در سطح شهرستان کمیجان وجود دارد.

گفتنی است که در حال حاضر ۵ بیمار ناشی از ابتلا به کرونا در بیمارستان شهرستان کمیجان بستری و بار مراجعین به مراکز درمانی کاهش یافته است اما همچنان رعایت موازین بهداشتی یک اصل بسیار مهم در قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا است.